Als marketingmanager ben je verantwoordelijk voor de innovatie en waardecreatie van je organisatie. Meer dan ooit draait het in de marketing om het personaliseren van content, het optimaliseren van de customer experience en het verhogen van engagement met de doelgroep via online kanalen en het genereren van conversie. In deze NVAO-geaccrediteerde Master leer je onder leiding van ervaren docenten uit de praktijk hoe je data science inzet om de klantbeleving te vergroten en strategische inzichten vertaalt in praktische toepassingen. Ook onderzoek je hoe je trends en ontwikkelingen op het gebied van marketing analyseert en gebruikt om de positionering van je organisatie te versterken. Deze Master wordt uitgevoerd door onze businesspartner NCOI University of Applied Sciences. De Master is speciaal ontwikkeld voor werkenden en is goed te combineren met je werk en privéleven.
Wat ga je leren
- Je vertaalt strategische inzichten in praktische toepassingen
- Je zet data science in om de klantbeleving te vergroten
- Je analyseert trends en ontwikkelingen op het gebied van marketing en gebruikt dit om de positionering van jouw organisatie te versterken
- Je past de lesstof de volgende dag al toe in de praktijk
Voor wie
Ben je ambitieus en wil je opgeleid worden op Masterniveau in strategisch marketingmanagement? Dan sluit deze Master daar naadloos op aan. De opleiding wordt voornamelijk gevolgd door professionals en managers die afkomstig zijn uit het brede vakgebied van marketing, marketing automation, marketingcommunicatie en brand- en productmanagement. Voorbeelden hiervan zijn marketingmanagers, marketingcommunicatiemanagers, marketingconsultants en marketingprofessionals.
Programma
In de opleiding ga je op Masterniveau aan de slag met opdrachten en cases uit de praktijk. Dit doe je onder leiding van docenten uit het werkveld. Zij weten precies wat er zich in het werkveld afspeelt en kunnen je daarom uitstekend begeleiden bij vraagstukken. Ook kun je de opdrachten in jouw huidige organisatie toepassen, zodat je studie direct rendement heeft.
Elke Masterclass rond je steeds in 8 avonden of 4 dagen af. Je wordt tijdens de opleiding ondersteund door onze gebruiksvriendelijke online leeromgeving. Je kunt kiezen uit een dagvariant van 1 dag per 2 weken of een avondvariant van 1 avond per week. Ook kun je deze opleiding online volgen via e-learning. Zie Studeren op afstand.
Naast de algemene onderdelen volg je een keuzeprogramma waarin je je verdiept in een richting die jou aanspreekt. Zo ontwikkel jij je niet alleen tot een breed onderlegde professional op het gebied van marketingmanagement, maar ook tot een specialist in het deelgebied van jouw keuze. Kijk voor een volledig overzicht van de specialisatiemogelijkheden in het programma.
Afstuderen
Je rondt de opleiding af met een afstudeeropdracht. Hierin toon je aan een vraagstuk in de praktijk op Masterniveau aan te kunnen pakken. Het vraagstuk kies je zelf. Door de keuze van het onderwerp kan je een ambitie vormgeven of voldoen aan een wens of probleem van je werkgever. Je levert uiteindelijk een resultaat op dat voor de stakeholders van het vraagstuk een relevante en direct bruikbare oplossing biedt. Tijdens het afstuderen word je begeleid door een ervaren praktijkdocent. De afstudeerfase betreft de laatste 6 maanden van de opleiding.
Les van professionals uit de praktijk
De docenten worden zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk.
Gunstige financiering
Betaal je het programma zelf? Dan kun je gebruikmaken van het levenlanglerenkrediet, een aantrekkelijke studiefinanciering voor volwassenen. Daarmee kan iedereen tot 55 jaar de opleidingskosten grotendeels door de overheid laten financieren. Kijk op Levenlanglerenkrediet voor meer informatie of neem contact op met onze opleidingsadviseurs.
Klassikaal, e-learning of virtual classroom
Een opleiding volgen naast je baan en drukke privéleven? Dat kan soms lastig zijn. Bepaal daarom zelf hoe je je opleiding volgt.
- Klassikaal op een locatie naar keuze;
- Via e-learning in je eigen tijd en in je eigen tempo, met online begeleiding door een ervaren docent;
- In een virtual classroom met een docent en digitale lessen op vaste tijdstippen.
Zie Opleidingsvarianten voor meer uitleg over de verschillende lesvormen.
Ontdek je tijdens je opleiding dat een andere lesvariant beter bij je past? Maak gebruik van de SRM-switchgarantie. Zo stap je moeiteloos over zonder extra kosten.