Cookies en privacy

Cookies 
Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door je browser op de harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden. Deze informatie gaat over je gedrag op de website. Er zijn verschillende soorten cookies zoals de functionele en de analytische cookies. De functionele cookies vallen buiten de cookiewet. Deze cookies hebben namelijk een functionele rol binnen een website. Denk hierbij aan een winkelwagentje, een login onthouden of vastleggen dat andere cookies wel of niet mogen worden geplaatst. Daarnaast plaatsen wij ook analytische cookies. Met het plaatsen van deze cookies krijgen wij informatie over bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves met het doel om onze diensten te kunnen verbeteren. Hierbij worden de gegevens geanonimiseerd waardoor wij hiermee geen persoonsgegevens verwerken en hebben wij je toestemming niet nodig. Waar we wel je akkoord voor nodig hebben, zijn de marketing cookies voor advertentie- en personalisatiedoeleinden. Onder ‘Cookie instellingen aanpassen’ kun je zelf aangeven welke voorkeuren je hebt. Meer informatie vind je in onze privacy- en cookieverklaring

Master in Marketingmanagement (MMM)

NVAO-geaccrediteerde Masteropleiding
Duur:

24 maanden

Niveau:

Masteropleiding

Algemeen
Algemeen

Als marketingmanager ben je verantwoordelijk voor de innovatie en waardecreatie van je organisatie. Meer dan ooit draait het in de marketing om het personaliseren van content, het optimaliseren van de customer experience en het verhogen van engagement met de doelgroep via online kanalen en het genereren van conversie. In deze NVAO-geaccrediteerde Master leer je onder leiding van ervaren docenten uit de praktijk hoe je data science inzet om de klantbeleving te vergroten en strategische inzichten vertaalt in praktische toepassingen. Ook onderzoek je hoe je trends en ontwikkelingen op het gebied van marketing analyseert en gebruikt om de positionering van je organisatie te versterken. Deze Master wordt uitgevoerd door onze businesspartner NCOI University of Applied Sciences. De Master is speciaal ontwikkeld voor werkenden en is goed te combineren met je werk en privéleven.

Wat ga je leren

  • Je vertaalt strategische inzichten in praktische toepassingen
  • Je zet data science in om de klantbeleving te vergroten
  • Je analyseert trends en ontwikkelingen op het gebied van marketing en gebruikt dit om de positionering van jouw organisatie te versterken
  • Je past de lesstof de volgende dag al toe in de praktijk

Voor wie

Ben je ambitieus en wil je opgeleid worden op Masterniveau in strategisch marketingmanagement? Dan sluit deze Master daar naadloos op aan. De opleiding wordt voornamelijk gevolgd door professionals en managers die afkomstig zijn uit het brede vakgebied van marketing, marketing automation, marketingcommunicatie en brand- en productmanagement. Voorbeelden hiervan zijn marketingmanagers, marketingcommunicatiemanagers, marketingconsultants en marketingprofessionals.

Programma

In de opleiding ga je op Masterniveau aan de slag met opdrachten en cases uit de praktijk. Dit doe je onder leiding van docenten uit het werkveld. Zij weten precies wat er zich in het werkveld afspeelt en kunnen je daarom uitstekend begeleiden bij vraagstukken. Ook kun je de opdrachten in jouw huidige organisatie toepassen, zodat je studie direct rendement heeft.

Elke Masterclass rond je steeds in 8 avonden of 4 dagen af. Je wordt tijdens de opleiding ondersteund door onze gebruiksvriendelijke online leeromgeving. Je kunt kiezen uit een dagvariant van 1 dag per 2 weken of een avondvariant van 1 avond per week. Ook kun je deze opleiding online volgen via e-learning. Zie Studeren op afstand.

Naast de algemene onderdelen volg je een keuzeprogramma waarin je je verdiept in een richting die jou aanspreekt. Zo ontwikkel jij je niet alleen tot een breed onderlegde professional op het gebied van marketingmanagement, maar ook tot een specialist in het deelgebied van jouw keuze. Kijk voor een volledig overzicht van de specialisatiemogelijkheden in het programma.

Afstuderen

Je rondt de opleiding af met een afstudeeropdracht. Hierin toon je aan een vraagstuk in de praktijk op Masterniveau aan te kunnen pakken. Het vraagstuk kies je zelf. Door de keuze van het onderwerp kan je een ambitie vormgeven of voldoen aan een wens of probleem van je werkgever. Je levert uiteindelijk een resultaat op dat voor de stakeholders van het vraagstuk een relevante en direct bruikbare oplossing biedt. Tijdens het afstuderen word je begeleid door een ervaren praktijkdocent. De afstudeerfase betreft de laatste 6 maanden van de opleiding.

Les van professionals uit de praktijk

De docenten worden zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk.

Gunstige financiering

Betaal je het programma zelf? Dan kun je gebruikmaken van het levenlanglerenkrediet, een aantrekkelijke studiefinanciering voor volwassenen. Daarmee kan iedereen tot 55 jaar de opleidingskosten grotendeels door de overheid laten financieren. Kijk op Levenlanglerenkrediet voor meer informatie of neem contact op met onze opleidingsadviseurs.

Klassikaal, e-learning of virtual classroom

Een opleiding volgen naast je baan en drukke privéleven? Dat kan soms lastig zijn. Bepaal daarom zelf hoe je je opleiding volgt.  

  • Klassikaal op een locatie naar keuze; 
  • Via e-learning in je eigen tijd en in je eigen tempo, met online begeleiding door een ervaren docent; 
  • In een virtual classroom met een docent en digitale lessen op vaste tijdstippen.  

Zie Opleidingsvarianten voor meer uitleg over de verschillende lesvormen. 

Ontdek je tijdens je opleiding dat een andere lesvariant beter bij je past? Maak gebruik van de SRM-switchgarantie. Zo stap je moeiteloos over zonder extra kosten. 

Programma
Afronding
Planning
Kosten
Master in Marketingmanagement (MMM)
NVAO-geaccrediteerde Masteropleiding
Brochure downloaden Kostenoverzicht aanvragen Inschrijven
Master in Marketingmanagement (MMM)
NVAO-geaccrediteerde Masteropleiding

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.
Opleidingsadvies

Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.
 
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.