Wie in marketing werkt kent ze, wie marketing studeert leert ze kennen: NIMA A, B en C zijn standaarden in het marketingvak waarmee je jouw kunde en kennis aantoont in het marketingvak. Na twee eerdere webinars over het lesprogramma NIMA B en NIMA C, schakelen we opnieuw over naar de SRM-studio in Hilversum. Ditmaal duiken we via een live webinar van één uur in de lesstof van NIMA A: hoe zit die opleiding in elkaar, wat leer je er en hoe moeilijk of makkelijk ís dat lesprogramma eigenlijk? Ontdek tijdens dit webinar of een NIMA A-opleiding bij je past! Meld je aan en volg gratis ‘NIMA A in 1 hour’ op 22 november om 12.00 uur in onze online webinar omgeving.
Tijdens het webinar ‘NIMA A in 1 hour’ gaan sprekers William van Vessem en Luuk Ros in vogelvlucht door de NIMA A-opleiding heen. William van Vessem is docent, auteur en scriptiebegeleider van NIMA B- en C-studenten, maar bovenal een enorm bevlogen marketingnerd. Luuk Ros van Team NIMA loopt alle argumenten af waarom een opleiding voor NIMA A een goede keuze voor je kan zijn. Zo weet je wat je kunt verwachten als je overweegt om NIMA A te volgen, of ontdek je of deze opleiding nuttig is voor professionals binnen jouw organisatie.
Wil jij ‘NIMA A in 1 hour’ niet missen? Meld je gratis aan! Het webinar volg je op 22 november om 12.00 uur in onze online webinar omgeving.
Marketing komt als vak samen in de theorie en praktijk van een NIMA-diploma. Je leert héél marketing, van een gedegen analyse tot scherpe keuzes over doelgroepen, prijsbeleid, unieke eigenschappen, je concurrentie en de markt waarop je producten en diensten verkoopt. Ja, en natúúrlijk ook over marketingcommunicatie, reclame, contentmarketing, digital, campagnes en mediakeuze. Al staan die ‘voor ieder zichtbare vormen van marketing’ nooit op zichzelf. Marketing gaat over het vinden van markt en het creëren van vraag naar je product of dienst.
Jaarlijks leggen bijna 2.000 mensen een NIMA-examen af en NIMA A is daarbij verreweg het meest gekozen niveau. NIMA A vormt de basis voor elke marketeer of communicatiespecialist. Je leert hiermee de belangrijkste begrippen, modellen en technieken die je nodig hebt om effectief te kunnen werken in deze vakgebieden. Met een NIMA A-diploma kun je je specialiseren in een bepaald onderdeel, zoals online marketing, sales of communicatie.
Tijdens een NIMA-opleiding leer je in één jaar hoe marketing écht werkt. Je leert hoe onderdelen van elk bedrijf en elke organisatie bij elkaar komen. Uiteraard komen de bekende P’s van marketing aan bod, maar ook het gereedschap dat je nodig hebt om de plannen van het papier af te krijgen en om duidelijke keuzes te maken over de middelen die je tot je beschikking hebt. Ook gaat het over de vraag hoe je die plannen duidelijk en resultaatgericht krijgt, hoe je ze kunt uitleggen aan anderen en hoe je kunt meten waar je staat en waar je naartoe gaat. Marketing gaat over commercieel succes. NIMA A is ‘where the magic comes together’.