SRM is het opleidingsinstituut voor ambitieuze marketing- en communicatieprofessionals. Al ruim 60 jaar bieden wij op alle niveaus vakopleidingen die het verschil maken. De meeste SRM-alumni hebben uitstekende posities binnen het bedrijfsleven, omdat ze echt meerwaarde toevoegen. Juist daarom geldt SRM als de standaard voor marketing- en communicatieopleidingen.
Onze vakopleidingen op A-, B-, C, en D-niveau zijn een begrip, al sinds 1955. Of je nu net begint (A-niveau), meer ervaring hebt (A- of B-niveau) of tot de strategische top behoort (D-niveau), nergens anders leer je zo goed de koppeling maken tussen theorie en praktijk. Bij ons pas je de theoretische kennis meteen toe, waardoor je merkbaar beter wordt in wat je doet.
Die praktische meerwaarde baseren wij op mooie cijfers. Onze deelnemers geven aan dat hun kennis en kunde − na het volgen van een opleiding − met maar liefst 40% is toegenomen. Bovendien ervaren ze een toename van 30% aan betere resultaten in de praktijk.
Daar zijn we natuurlijk trots op. Tegelijkertijd verplicht het ons om het niveau en de inhoud van onze opleidingen voortdurend tegen het licht te houden, waar nodig bij te stellen en aan te laten sluiten bij de ontwikkelingen binnen het vak en de wereld en om ons heen.
Onze opleidingen en trainingen zijn bedoeld voor marketing- en communicatieprofessionals die met beide benen in de beroepspraktijk (willen) staan. Wat kun je vandaag en wat wil je morgen kunnen? Welke opleiding of training je ook volgt, deze vragen zijn wat ons betreft leidend.
Wij gaan namelijk altijd uit van de competenties en vaardigheden die al aanwezig zijn en hoe deze verder kunnen worden ontwikkeld. Zo haalt elke deelnemer eruit wat erin zit. Voor zichzelf, voor het team, voor de organisatie. Dit raakt onze visie op leren: wij koppelen theoretische kennis aan vaardigheden. Juist deze koppeling levert een maximaal leerrendement op.
Wij werken met vaste topdocenten uit het werkveld die onze praktijkgerichte aanpak als geen ander uitdragen. Zij reiken de deelnemer bijvoorbeeld nooit oplossingen aan, maar leiden hen er vakkundig naartoe. Zo beklijven nieuwe kennis en inzichten duurzaam.
Het live business case-weekend is de ultieme manier om theorie te leren toepassen in de praktijk, en zo de volgende stap te zetten in jouw carrière. Tijdens zo’n weekend werk je samen met andere deelnemers aan een praktijkcase van een door SRM geselecteerde opdrachtgever. Je rondt af met een presentatie, die becommentarieerd wordt door de opdrachtgever.
Het live business case-weekend is praktisch en interactief van opzet. En omdat je aan de slag gaat met een concrete case, komen theorie en praktijk optimaal samen. Dit zorgt voor een extra hoog leerrendement. Het weekend is optioneel bij onze A- en B-opleidingen en een vast onderdeel van al onze executive programma’s op C- en D-niveau.
SRM is beste keuze voor een NIMA-opleiding. Als NIMA Education Partner zijn wij hebben wij de allerbeste NIMA-docenten die jou vakkundig begeleiden en je optimaal voorbereiden op het NIMA-examen. Dit leidt ertoe dat wij het hoogste slagingspercentage (> 90%) hebben.
Een diploma van NIMA is het internationaal erkende bekwaamheidsbewijs voor marketeers. Met dit diploma op zak maak je echt het verschil en verbreed je je carrièreperspectieven aanzienlijk.
Ben je als marketing- of communicatieprofessional toe aan de volgende stap in je carrière? Dan zit je goed bij SRM. Hieronder zetten wij je belangrijkste voordelen op een rij: