Het marketing- en communicatievak blijft volop in ontwikkeling. Het opleidingsaanbod van SRM groeit daarin mee, zodat jij altijd het maximale uit jouw carrière kunt blijven halen, nu en in de toekomst. SRM biedt een breed aanbod waarmee jij een brede basis kunt ontwikkelen, up-to-date blijft en je ook kunt specialiseren. Het aanbod is uitgebreid met de volgende trainingen, opleidingen, masters en masterclasses.
De klant van vandaag kan kiezen uit ontzettend veel producten en diensten van bijna evenveel aanbieders. Hoe zorg jij er dan voor dat de klant voor jou kiest en blijft kiezen? Het antwoord zit hem in de dienstverlening, in de relatie die je met een klant opbouwt. In deze training Customer Relationship Management (CRM) leer je daar optimaal gebruik van maken. Onder begeleiding van ervaren professionals uit de marketing- en communicatiewereld ontwikkel jij strategieën om meerwaarde te blijven bieden aan je klanten.
Door digitalisering is er een toenemende behoefte aan professionals die de mogelijkheden van technologische ontwikkelingen weten te vertalen naar de overheidsinstantie waarvoor ze werken, of dat nu een gemeente, provincie of de rijksoverheid is. Ben jij geïnteresseerd in technologie? En ben je nieuwsgierig naar de toegevoegde waarde die de digitale overheid kan bieden? En hoe je veranderingen implementeert? Volg dan deze training Digitaal Leiderschap bij de Overheid. In korte tijd raak je bekend met de ontwikkelingen op technologisch gebied en kun je je organisatieprocessen effectiever inrichten.
Het is voor elke professional belangrijk aandacht te hebben voor marktbewegingen, technologische ontwikkelingen en innovatie. In deze training Digitale Transformatie verdiep je je in de organisatiestrategie en onderzoek je hoe technologische ontwikkelingen kunnen bijdragen aan het behalen van de organisatiedoelen. Door je vaardigheden in projectmanagement en het doorvoeren van veranderingen ben jij na afloop van deze training de aangewezen persoon om projecten omtrent digitale transformatie te leiden.
Om ervoor te zorgen dat jij en je organisatie op de korte en lange termijn relevant blijven, ga je in deze training actief aan de slag met innovatiemanagement. Je krijgt de theorie rondom de nieuwste technolgiën en de vaardigheden aangereikt om producten, diensten en businessmodellen te innoveren en ontwikkelt de skills om een innovatieve werkcultuur te creëren.
We beschikken over meer data dan ooit tevoren. Maar haal jij al alles uit de data die binnen je organisatie aanwezig zijn? In deze training leer je wat je met data kunt doen. Je ontdekt welke data belangrijk zijn en hoe je die kunt verzamelen, vastleggen, bewerken en vertalen. Er is met name ook aandacht voor hoe je als marketing- of communicatieprofessional de data helder in kaart kunt brengen voor het maken of ondersteunen bij het maken van beslissingen.
Binnen deze Executive Master worden het klant en klantreis in kaart gebracht vanuit optimaal gebruik van data en vanuit de wetenschap rondom koopgedrag van mensen en inzicht in culturen, generaties en sociale klassen. De perfecte combinatie tussen data en wetenschap.
Je doet waardevolle kennis op over Strategische Online Marketing. Vervolgens ga je breed kijken naar de marketingcommunicatiedoelstellingen, je budget, je doelgroep, positionering, kaders qua branding en hoe je tot een gehele media invulling komt. Hierbij kan je goede afwegingen maken welke doelen zich lenen voor welke media omdat je doelgroep via deze kanalen te bereiken is.
Big data maken het mogelijk om in te spelen op de belangrijkste verwachtingen van de moderne consument: personalisatie, tijdigheid en eenvoud. De meeste organisaties zijn goed in het verzamelen van data. Maar hoe koppel je databronnen? En hoe ontdek je wat de data je proberen te vertellen? In deze training Business Intelligence en Big Data leer je hoe je de data binnen je organisatie kunt structureren, analyseren, interpreteren en gebruiken. Door je databronnen aan de juiste fases van de klantreis te koppelen kun je klanten met eenvoudige boodschappen verder de funnel in helpen. Data kunnen je ook verder helpen met het servicen van je bestaande klanten en ze kunnen je wat vertellen over up- of cross-sellen. De opgedane skills kun je meteen inzetten om winst voor je klanten en je organisatie te boeken.
Welke aspecten zijn allemaal van invloed op het zoek- en koopgedrag van je (potentiële) klanten? Welke verschillen zijn er tussen generaties, sociale klassen en culturen? En welke rol heeft de psyche van de mens bij het maken van keuzes? Deze en andere vragen komen aan bod in de praktijkgerichte training Customer Insights en Koopgedrag. Door meer inzicht in de customer journey en motivaties van bezoekers weet je meer uit je marketingeuro's te halen. Uiteraard maak je daarbij ook ethische kwesties bespreekbaar.
Als medewerkers het DNA van hun organisatie denken, voelen en doen, helpt dat voor zowel de interne als de externe communicatie. Internal branding gaat verder dan interne communicatie alleen. Het is een manier om de organisatie of het merk te laden met waarden die de medewerkers gaan uitdragen. Op die manier werkt internal branding ook voor de externe communicatie. Het merk en de uitstraling van de organisatie worden dan verbonden aan de medewerkers en de identiteit van de organisatie. Wil jij weten hoe je optimaal invulling geeft aan een internal-brandingstrategie? Dan is de training Internal Branding iets voor jou.
Wil jij meer inzicht in hoe je vanuit je marketingcommunicatiedoelstellingen en brandings-en positioneringsuitgangspunten tot een goede media invulling komt? Dan is deze masterclass uitermate geschikt voor jou. Welke media worden door jouw doelgroep geconsumeerd, wat is het campagneconcept waarmee je werkt en welke boodschap/doel leent zich voor welk medium? En in welke fase van het oriëntatieproces van jouw (potentiele) klant? Hoe zet je de verschillende media in en waar mag je het op afrekenen. Welke verbanden zijn er te leggen en hoe stuur je vanuit strategisch perspectief bij? Na de Masterclass Mediamanagement kan jij antwoord geven op deze vragen.
Ontwikkel je onlinemarketingkennis op strategisch niveau. Ontdek je hoe je nieuwe technologie kunt inzetten ten behoeve van je (online) marketingdoelstellingen. Hierdoor begrijp je goed welke gevolgen marketingacties hebben op de marketingstrategie en organisatiedoelen en kun je zelf bijdragen leveren aan de te ontwikkelen marketingstrategie. Je verdiept je onder meer in de samenhang tussen online en offline media en de rol die marketing automation kan spelen binnen je organisatie.
Wil jij weten hoe je je klanten het beste aan je kunt binden? En wil je de customer lifetime value laten toenemen? In dit programma SRM Executive Master Customer Centric Strategy C leer je de juiste balans vinden tussen winstgevendheid en klantgerichtheid. Zo verdiep je je in de customer journey en kun je met marktonderzoek en data-analyses je klanten begeleiden van oriëntatie tot aankoop. Tijdens het programma combineer je inzichten op het gebied van marketing, verkoop en technologie om je klanten een aanbod te kunnen doen voordat ze de behoefte bij zichzelf herkennen. Door actief met je klant mee te denken zorg jij voor een sterke merkvoorkeur.
Heb jij een communicatiefunctie of wil jij een grote rol spelen in het verder digitaliseren van je overheidsorganisatie ten behoeve van jullie stakeolders en wil jij vanuit de laatste technische- en marketingmogelijkheden het innovatieproces rondom diensten en processen binnen je organisatie op gang te helpen? Dan is dit programma echt voor jou. Of je nu werkt vanuit een adviserende, kritische of leidinggevende rol dat maakt niet uit. Hoe zorg je voor een innovatieve cultuur/klimaat binnen je organisatie en wat is er nodig voor succesvol implementeren?
Heb jij een commerciële topfunctie en wil jij vanuit de laatste technische- en marketingmogelijkheden het innovatieproces rondom producten, diensten en verdienmodellen binnen je organisatie op gang te helpen? Dan is dit programma echt iets voor jou. Of je nu werkt vanuit een adviserende, kritische of leidinggevende rol maakt niet uit. Hoe zorg je voor een innovatieve cultuur binnen je organisatie en wat is er nodig voor succesvol implementeren?
Met deze nieuwe vakopleiding creëer je vanuit een integrale visie een helikopterview voor het (online) marketingbeleid binnen je organisatie. Je leert de (nieuwe) mogelijkheden kennen op gebied van online marketing en hoe deze zich verhouden tot de offline kanalen en het toepassen van data. Dit zorgt voor een betere communicatie met je klant en een optimale bediening met het juiste online of offline kanaal. Je stapt op de ladder van de operationele specialist naar de strategische (online) markteer die de volledige breedte kan overzien en bewaken.
Met deze intensieve training Voorbereiding Brandmanagement C maak je je de voornaamste begrippen uit de opleiding SRM Marketingcommunicatie B (online en offline) volledig eigen. Daarmee is deze training uitermate geschikt voor professionals die hun kennis van Marketingcommunicatie B flink willen opfrissen. Je gaat aan de slag met de kerninzichten van de marketingcommunicatieplanning en leert hoe je effectieve oplossingen aandraagt voor complexe marketingvraagstukken. Hiervoor verdiep je je in marketing theoretische concepten en modellen. Met de kennis die je tijdens deze training opfrist, word je volledig klaargestoomd voor de Executive Master Brandmanagement C.
Met deze korte en intensieve opleiding fris je jouw kennis van NIMA B volledig op én word je optimaal voorbereid op NIMA C. Zo maak je je tijdens deze boeiende SRM-opleiding Voorbereiding NIMA C de voornaamste begrippen uit de opleiding NIMA B Marketing volledig eigen. Met deze opleiding is je kennis weer helemaal opgefrist voor de vervolgopleiding NIMA C.
Je overweegt een carrière in de communicatie, maar je wilt eerst weten wat er allemaal mogelijk is binnen het communicatievak en of het wel bij je past. Of je hebt meer inzicht nodig in communicatie vanuit het perspectief van een manager of HR-professional. Dan is de training Het Communicatievak en -trends de juiste keuze voor je. In 2 dagen verdiep je je in veelgebruikte methodieken en theorieën en raak je bekend met de trends binnen het vakgebied. Na afloop van de training weet je wat je met communicatie kunt bereiken, welke rol het kan spelen binnen je organisatie en kun je eventueel een keuze maken voor een verdieping richting interne communicatie, externe communicatie of reputatiemanagement.
Ben jij klaar voor een volgende stap in je carrière? En wil jij je ontwikkelen van senior communicatieadviseur naar communicatiemanager, chief communications officer (CCO) of communicatiedirecteur? Dan is SRM Executive Master Communicatiemanager D de perfecte opleiding voor jou. In deze praktijkgerichte opleiding verwerf je diepgaande kennis op het gebied van communicatiemanagement, strategisch leiderschap op beleidsniveau en werk je aan je persoonlijke effectiviteit. Wil jij behoren tot de selecte groep communicatieprofessionals die deze opleiding gaat volgen?
Een initiatief van Babbage en SRM speciaal voor communicatieprofessionals die hun kennis graag inzetten voor de overheid, maar hier nog geen of beperkte ervaring mee hebben. Deze training geeft in 3 dagen inzicht in hoe de verschillende overheidsorganisaties eruit zien en waar je vanuit het communcatie vak rekening mee moet houden.
Wil je met een expert sparren over jouw opleidingskeuze? Vraag dan een vrijblijvend adviesgesprek aan. Tijdens dit gesprek staan jouw wensen en ambities centraal. Zo weet je zeker dat je straks op je plek zit en een opleiding volgt waarbij je jouw benodigde competenties opdoet.