Cookies en privacy

Cookies 
Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door je browser op de harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden. Deze informatie gaat over je gedrag op de website. Er zijn verschillende soorten cookies zoals de functionele en de analytische cookies. De functionele cookies vallen buiten de cookiewet. Deze cookies hebben namelijk een functionele rol binnen een website. Denk hierbij aan een winkelwagentje, een login onthouden of vastleggen dat andere cookies wel of niet mogen worden geplaatst. Daarnaast plaatsen wij ook analytische cookies. Met het plaatsen van deze cookies krijgen wij informatie over bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves met het doel om onze diensten te kunnen verbeteren. Hierbij worden de gegevens geanonimiseerd waardoor wij hiermee geen persoonsgegevens verwerken en hebben wij je toestemming niet nodig. Waar we wel je akkoord voor nodig hebben, zijn de marketing cookies voor advertentie- en personalisatiedoeleinden. Onder ‘Cookie instellingen aanpassen’ kun je zelf aangeven welke voorkeuren je hebt. Meer informatie vind je in onze privacy- en cookieverklaring

Brochure downloaden
 
  • Direct in jouw mailbox
  • Alle informatie overzichtelijk in één document
  • Eenvoudig te delen of printen

Recruitment Marketing - SRM Track

2 dagen - Leer hoe je recruitmentmarketing inzet om personeel te werven
Duur:

2 dagen

Niveau:

Masterclass

Algemeen
Algemeen

Bedrijven staan te springen om goed personeel. Daarom is recruitmentmarketing essentieel om de juiste kandidaten aan te trekken. Maar hoe bereik je de juiste kandidaten met een verhaal dat aansluit op hun wensen? In deze 2-daagse SRM Track leer je de belangrijkste ingrediënten voor een succesvolle recruitmentmarketingcampagne. Je staat stil bij employer branding, employer value proposition, candidate experience en social media recruitment. Natuurlijk komen resultaatmeting en resultaatoptimalisatie ook aan bod. Na deze training ben jij in staat om effectieve recruitmentmarketingstrategieën te ontwikkelen en in te zetten om zo de juiste kandidaten aan te trekken voor jouw organisatie. 

Wat ga je leren

  • Je maakt kennis met gevorderd marketingdenken gericht op het effectief inzetten en toepassen van de juiste strategie 
  • Je leert hoe je een employer value proposition (EVP) opzet en hoe je de employer branding verbetert. Hoe zet je jouw organisatie neer als een aantrekkelijke werkgever
  • Je krijgt inzicht in de candidate experience. Dat gaat enerzijds over hoe je de sollicitatieprocedure zo aangenaam en transparant mogelijk maakt, maar je leert ook te denken vanuit de kandidaat
  • Het doorvertalen van de strategische inzichten naar een concreet actieplan voor onder meer social-mediakanalen zoals LinkedIn, Instagram en TikTok
  • Een aantrekkelijke en wervende vacaturetekst schrijven
  • Je leert hoe je het beste campagnes kunt meten en hoe je jouw campagne op basis van die resultaten kunt verbeteren

Voor wie

Deze track is geschikt voor marketeers die meer willen leren over het specifieke vak recruitmentmarketing en recruiters die meer willen leren over marketing.

Programma

In deze training leer je hoe je met recruitmentmarketing meer en betere kandidaten interesseert voor jouw organisatie. Hiervoor werk je aan jouw eigen recruitmentplan. De training wordt afgetrapt met een introductie in gevorderd marketingdenken. Je leert de nieuwste trends en strategieën in recruitmentmarketing kennen en toe te passen. Ook ontdek je hoe je een overtuigende EVP kunt ontwikkelen die jouw organisatie onderscheidt van andere werkgevers. Door met de EVP aan de slag te gaan leer je hoe de EVP ingezet wordt om employer branding en recruitmentmarketing te verbeteren. Employer branding is nauw verbonden met de EVP. Leer hoe je zo’n employer brand opbouwt en onderhoudt.

Tijdens de tweede dag staat de candidate experience centraal. Wat wil een sollicitant? Word je bewust van hoe jouw sollicitanten het proces ervaren en waarom ze juist voor jouw organisatie kiezen. Door inzicht in de drijfveren en de ervaringen van kandidaten te leren kennen en doorgronden, ben je beter in staat op hun behoeften in te spelen. Met de juiste feedback kun je jouw wervingsactiviteiten afstemmen op de behoeften en verwachtingen van kandidaten. Social-mediakanalen zijn natuurlijk niet weg te denken uit een recruitmentplan. We staan stil bij alle kanalen die je kunt inzetten: paid, earned, shared en owned (PESO). Natuurlijk krijgen de socials en hoe je resultaten meet extra aandacht. Op basis van de resultaten kun je je campagne nog effectiever maken. Ten slotte moeten alle inzichten die je opdoet vertaald worden naar krachtige wervingsteksten. We staan stil bij belangrijke do’s en don’ts. Je leert hoe je de juiste toon, stijl en inhoud kunt gebruiken om de gewenste kandidaten aan te spreken. 

Les van trainers uit de praktijk

De trainers van SRM zijn toonaangevende specialisten in hun vakgebied en staan midden in de praktijk. Ze zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en spelen in op vernieuwingen in het bedrijfsleven en de samenleving. Zij geven hun kennis en vaardigheden door op een enthousiaste en duidelijke wijze, waardoor jij je sterk ontwikkelt. Vast kennismaken met onze trainers? Bekijk professionals voor een eerste indruk.

SRM Track

Onze SRM Tracks zijn praktische trainingen die zorgen voor het opbouwen of onderhouden van je kennis. Het volgen van een SRM Track kan waardevol zijn voor beginnende professionals, maar zeker ook voor doorgewinterde marketeers of communicatieprofessionals die nieuwe vaardigheden willen opdoen of hun kennis willen opfrissen.

Klassikaal of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Programma
Afronding
Planning
Kosten
Recruitment Marketing - SRM Track
2 dagen - Leer hoe je recruitmentmarketing inzet om personeel te werven
Brochure downloaden Kostenoverzicht aanvragen Inschrijven
Recruitment Marketing - SRM Track
2 dagen - Leer hoe je recruitmentmarketing inzet om personeel te werven

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.
Opleidingsadvies

Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.
 
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.