Als marketingmanager ben je verantwoordelijk voor de innovatie en waardecreatie van je organisatie. Meer dan ooit draait het in de marketing om het personaliseren van content, het optimaliseren van de customer experience en het verhogen van engagement met de doelgroep via online kanalen en het genereren van conversie. In deze NVAO-geaccrediteerde Master leer je onder leiding van ervaren docenten uit de praktijk hoe je data science inzet om de klantbeleving te vergroten en strategische inzichten vertaalt in praktische toepassingen. Ook onderzoek je hoe je trends en ontwikkelingen op het gebied van marketing analyseert en gebruikt om de positionering van je organisatie te versterken. Deze Master wordt uitgevoerd door onze businesspartner NCOI University of Applied Sciences. De Master is speciaal ontwikkeld voor werkenden en is goed te combineren met je werk en privéleven.
Ben je ambitieus en wil je opgeleid worden op Masterniveau in strategisch marketingmanagement? Dan sluit deze Master daar naadloos op aan. De opleiding wordt voornamelijk gevolgd door professionals en managers die afkomstig zijn uit het brede vakgebied van marketing, marketing automation, marketingcommunicatie en brand- en productmanagement. Voorbeelden hiervan zijn marketingmanagers, marketingcommunicatiemanagers, marketingconsultants en marketingprofessionals.
In de opleiding ga je op Masterniveau aan de slag met opdrachten en cases uit de praktijk. Dit doe je onder leiding van docenten uit het werkveld. Zij weten precies wat er zich in het werkveld afspeelt en kunnen je daarom uitstekend begeleiden bij vraagstukken. Ook kun je de opdrachten in jouw huidige organisatie toepassen, zodat je studie direct rendement heeft.
Elke Masterclass rond je steeds in 8 avonden of 4 dagen af. Je wordt tijdens de opleiding ondersteund door onze gebruiksvriendelijke online leeromgeving. Je kunt kiezen uit een dagvariant van 1 dag per 2 weken of een avondvariant van 1 avond per week. Ook kun je deze opleiding online volgen via e-learning. Zie Studeren op afstand.
Naast de algemene onderdelen volg je een keuzeprogramma waarin je je verdiept in een richting die jou aanspreekt. Zo ontwikkel jij je niet alleen tot een breed onderlegde professional op het gebied van marketingmanagement, maar ook tot een specialist in het deelgebied van jouw keuze. Kijk voor een volledig overzicht van de specialisatiemogelijkheden in het programma.
Je rondt de opleiding af met een afstudeeropdracht. Hierin toon je aan een vraagstuk in de praktijk op Masterniveau aan te kunnen pakken. Het vraagstuk kies je zelf. Door de keuze van het onderwerp kan je een ambitie vormgeven of voldoen aan een wens of probleem van je werkgever. Je levert uiteindelijk een resultaat op dat voor de stakeholders van het vraagstuk een relevante en direct bruikbare oplossing biedt. Tijdens het afstuderen word je begeleid door een ervaren praktijkdocent. De afstudeerfase betreft de laatste 6 maanden van de opleiding.
De docenten worden zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk.
Betaal je het programma zelf? Dan kun je gebruikmaken van het levenlanglerenkrediet, een aantrekkelijke studiefinanciering voor volwassenen. Daarmee kan iedereen tot 55 jaar de opleidingskosten grotendeels door de overheid laten financieren. Kijk op Levenlanglerenkrediet voor meer informatie of neem contact op met onze opleidingsadviseurs.
Een opleiding volgen naast je baan en drukke privéleven? Dat kan soms lastig zijn. Bepaal daarom zelf hoe je je opleiding volgt.
Zie Opleidingsvarianten voor meer uitleg over de verschillende lesvormen.
Ontdek je tijdens je opleiding dat een andere lesvariant beter bij je past? Maak gebruik van de SRM-switchgarantie. Zo stap je moeiteloos over zonder extra kosten.
De Master bestaat uit 60 EC (studiepunten). Jaar 1 bestaat uit 4 vakgerichte Masterclasses. Jaar 2 bestaat uit de Masterclass Leiderschap en Visie waarin je leert kijken en denken vanuit strategie, een visie te ontwikkelen en deze uit te dragen vanuit leiderschap. Bovendien krijg je skills aangereikt die nu en in de toekomst voor jou als persoon en in je werk het verschil gaan maken, de zogenaamde future skills. Je verdiept je daarnaast in een specialisatie in het vakgebied met een keuzemasterclass.
Je sluit je Masteropleiding af met het officiële NVAO-geaccrediteerde getuigschrift Master in Marketingmanagement van NCOI. Met dit officiële getuigschrift heb je tevens het recht de graad MA (Master of Arts) te voeren. Deze opleiding is officieel geaccrediteerd door de NVAO en voldoet daarmee aan alle strenge eisen die gelden voor Masteropleidingen. Je ontvangt van NCOI een officieel internationaal erkend getuigschrift met hoge waarde op de arbeidsmarkt.
Wil je meer weten over de opbouw van onze opleidingen? Zie dan opbouw Master.
Betaal je je opleiding zelf, of doet je werkgever dit? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen. Welke mogelijkheden er zijn, lees je terug in onze subsidiebrochure.
Opleiding op locatie
Bij SRM regelen wij een arrangement voor jou bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. Het dagarrangement is inclusief een uitgebreide lunch. De arrangementskosten bedragen € 25,-/ € 30,-* per dag of € 5,50 / € 10,-* per avond. Als er locatiekosten vermeld worden in het kostenoverzicht, worden deze kosten aan je doorberekend. De locatiekosten bedragen € 29,50/ € 35,-* per dag of € 10.- / € 20.-* per avond.
Let op: alle bovenstaande bedragen zijn exclusief BTW. Vanaf 1 september 2024 zijn de bedragen met een * van toepassing.
Virtual Classroom of E-learning
Wanneer je ervoor kiest om een van onze opleidingen online via een e-learning of virtual classroom te volgen, worden er geen locatie- en arrangementkosten in rekening gebracht.
Naast de aangegeven kosten kan er in de loop van je studie sprake zijn van eventuele aanvullende kosten. Of je te maken krijgt met deze kosten is afhankelijk van je studiebehoefte. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor extra examenbegeleiding of het maken van een herexamen wanneer je niet in een keer slaagt. Bekijk het menu met extra mogelijkheden en bijbehorende kosten. Dit menu vind je ook in de online leeromgeving e-Connect, waar je na de inschrijfbevestiging toegang toe hebt.
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Het lesgeld/trainingsgeld is voor particulieren vrijgesteld van btw.
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je je opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%.
Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.