Cookies en privacy

Cookies 
Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door je browser op de harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden. Deze informatie gaat over je gedrag op de website. Er zijn verschillende soorten cookies zoals de functionele en de analytische cookies. De functionele cookies vallen buiten de cookiewet. Deze cookies hebben namelijk een functionele rol binnen een website. Denk hierbij aan een winkelwagentje, een login onthouden of vastleggen dat andere cookies wel of niet mogen worden geplaatst. Daarnaast plaatsen wij ook analytische cookies. Met het plaatsen van deze cookies krijgen wij informatie over bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves met het doel om onze diensten te kunnen verbeteren. Hierbij worden de gegevens geanonimiseerd waardoor wij hiermee geen persoonsgegevens verwerken en hebben wij je toestemming niet nodig. Waar we wel je akkoord voor nodig hebben, zijn de marketing cookies voor advertentie- en personalisatiedoeleinden. Onder ‘Cookie instellingen aanpassen’ kun je zelf aangeven welke voorkeuren je hebt. Meer informatie vind je in onze privacy- en cookieverklaring

Strategisch Brandmanagement (SRM MKT C)

4 maanden – Van merkidentiteit naar een succesvolle positioneringsstrategie
Duur:

4 maanden

Niveau:

Executive Programma C, D (Post-)Master

Algemeen
Algemeen

Met de vakopleiding Strategisch Brandmanagement (SRM MKT C) verdiep je je in de strategische marketing zoals branding, positionering en de concurrentieanalyse. Welke middelen kun je het beste inzetten om de doelgroep te bereiken? En hoe ontwikkel je een merkidentiteit en vertaal je deze naar de praktijk? Tijdens de opleiding ontwikkel je de vaardigheden om de identiteit van je organisatie te bepalen met behulp van identiteitsmodellen. Zo kun je straks een sterk merk neerzetten dat de klant boeit en trouw is aan de organisatie.

Wat ga je leren

  • Je gaat aan de slag met het opstellen van organisatie- en marketingstrategieën
  • Je weet hoe je een SWOT-, markt- en concurrentieanalyse kunt uitvoeren
  • Je bent in staat een merk te positioneren
  • Je ontwikkelt je strategisch denkvermogen waardoor je onder andere op gemakkelijkere wijze een merkenportfolio kunt managen
  • Je verdiept je in productmerken, submerken en corporate merken

Voor wie

Vanuit je rol als marketingprofessional, -manager of -adviseur wil jij je kennis van branding en positionering verder uitbreiden op strategisch niveau.

Deze Masterclass wordt aangeboden op C-niveau. Niveau C is het niveau voor medior en senior professionals die hun kennis op tactisch en strategisch niveau willen toepassen. 

Programma

Je verdiept je tijdens deze vakopleiding in de branding en merkpositionering van jouw organisatie. Je leert de ins en outs van het positioneren van jouw merk en gaat actief aan de slag met het formuleren van een merkidentiteit. Vervolgens leer je de beste manier om een merkenportfolio te managen, zodat je altijd het overzicht houdt en weet wanneer en waar elk merk het beste tot zijn recht komt. Daarnaast ga je aan de slag met marketingstrategieën en leer je zicht te houden op wat er allemaal speelt op de markt, zodat je hier als organisatie op kunt inspelen.

Les van professionals uit de praktijk

De docenten worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk. Vast kennismaken met onze docenten? Bekijk voor een eerste indruk.

SRM opleidingen met resultaat

Al meer dan 60 jaar is SRM hét particuliere opleidingsinstituut voor beginnende en ervaren professionals in de communicatie, marketing, marketingcommunicatie en online marketing. De sterke succesformule van SRM is de combinatie van theorie met praktijk; eens in de 2 weken een bijeenkomst aangevuld met zelfstudie (5-7 uur per week). In vrijwel elke organisatie werken wel professionals die het vak bij SRM leerden. Na een SRM-opleiding rapporteren oud-deelnemers een toename van 40% van hun vakkennis en kunde; 30% behaalt betere resultaten. Wij maken leren studeerbaar.

Klassikaal of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina op onze website.

Programma
Afronding
Planning
Kosten
Strategisch Brandmanagement (SRM MKT C)
4 maanden – Van merkidentiteit naar een succesvolle positioneringsstrategie
Brochure downloaden Kostenoverzicht aanvragen Inschrijven
Strategisch Brandmanagement (SRM MKT C)
4 maanden – Van merkidentiteit naar een succesvolle positioneringsstrategie

Ervaringen en beoordelingen van onze studenten

Lees hier hoe onze studenten de opleidingen van SRM ervaren en beoordelen.
Opleidingsadvies

Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs via het onderstaande telefoonnummer of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.
 
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs of via een persoonlijk bericht. Je kunt hen bereiken op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.