Ben jij op zoek naar verdere verdieping bij het bepalen van jouw marketingcommunicatiestrategie? Groei door in dit vakgebied met deze veelgekozen vakopleiding van SRM. Het programma is praktijkgericht en behandelt alle essentiële en actuele thema’s. Je gaat marketingstrategieën analyseren, merkidentiteit bepalen en nadenken over de positionering. Daarna stel je marketingcommunicatiestrategieën vast en met behulp van online en offline middelen weet jij de doelgroep te bereiken. Zo verhoog jij jouw professionele kennis en vaardigheden en word je van maximale meerwaarde voor jouw organisatie. Je schrijft aan het einde van de opleiding een strategisch marketingcommunicatieplan voor je eigen organisatie.
Je werkt binnen de marketingcommunicatie en wilt je kennis van operationele marketingcommunicatie en marketingcommunicatiemiddelen verder uitbreiden. Je bent bijvoorbeeld communicatieadviseur, marketingcommunicatiemedewerker, product- of brandmanager, accountmanager of projectcoördinator bij een reclame-, communicatieadvies- of mediabureau.
Deze opleiding wordt verzorgd op B-niveau. Dit is hét niveau voor de medior marketing- en communicatieprofessionals die op operationeel niveau binnen hun organisatie willen werken.
Met deze SRM-opleiding ontwikkel je je tot marketingcommunicatieprofessional. Het programma combineert 3 hoofdlijnen: verdieping van jouw vakkennis, versterking van je vaardigheden en het verbeteren van jouw output. Je gaat op praktijkgerichte wijze een vertaalslag maken van de marketingstrategie naar marketingcommunicatie. Je verdiept je in de customer journey en leert consumentengedrag kennen en beïnvloeden. Je stelt de doelgroep vast en bepaalt de belangrijkste marketingcommunicatiebarrière die je met marketingcommunicatie wilt oplossen. Ook ga je aan de slag met het formuleren van consumer insights die de input vormen voor creatieve concepten. Ten slotte bepaal je de marketingcommunicatiestrategie en kies je welke middelen je inzet, zowel online als offline. Je sluit de opleiding af door alle opgedane kennis te gebruiken bij het schrijven van een marketingcommunicatieplan voor je eigen organisatie.
De docenten hebben vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en uitstekende didactische vaardigheden. Zij weten de theorie eenvoudig te vertalen naar een voor jou herkenbare praktijk. Zo is de opleiding inspirerend én uitdagend. Met deze effectieve aanpak is SRM de leidende marketing- en communicatieopleider van Nederland.
Al meer dan 60 jaar is SRM hét particuliere opleidingsinstituut voor beginnende en ervaren professionals in de communicatie, marketing, marketingcommunicatie en online marketing. De sterke succesformule van SRM is de combinatie van theorie met praktijk; eens in de 2 weken een bijeenkomst aangevuld met zelfstudie (5-7 uur per week). In vrijwel elke organisatie werken wel professionals die het vak bij SRM leerden. Na een SRM-opleiding rapporteren oud-deelnemers een toename van 40% van hun vakkennis en kunde; 30% behaalt betere resultaten. Wij maken leren studeerbaar.
Wil je je na de opleiding SRM B Marketingcommunicatie verder ontwikkelen? Bekijk de opties:
Tijdens de live businesscase werk je van vrijdagochtend tot en met zaterdagmiddag op een toplocatie (inclusief diner, borrel en overnachting) in teamverband aan een reëel bestaand vraagstuk, voorgelegd door een aansprekende opdrachtgever. In een realistische praktijksimulatie haal je onder tijdsdruk het uiterste uit jezelf en je team. Aan het slot van de 2-daagse live businesscase presenteert jouw team een oplossing en aanpak aan de opdrachtgever. Deze geeft direct feedback en kiest de beste aanpak. Alle eerdere deelnemers beoordelen de live businesscase als hoogtepunt in de B-opleiding, met name de uitdaging, de spanning en het hoge leerrendement.
Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.
Tijdens deze opleiding ga je aan de slag met alle stappen van het strategisch marketingcommunicatieplan.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
De eindopdracht bestaat uit het schrijven van een strategisch marketingcommunicatieplan voor jouw eigen organisatie of een organisatie uit je netwerk. Het plan moet zich toespitsen op een of meerdere productgroepen. Tijdens een mondeling examen ga je je plan vervolgens verdedigen.
Je sluit de opleiding af met een integrale eindopdracht (in virtual classroom) en een mondeling examen. De opleiding bevat 2 begeleidingsbijeenkomsten waarin je door een examencoach actief wordt voorbereid op je eindopdracht. Slaag je voor alle onderdelen, dan ontvang je het diploma 'SRM B Marketingcommunicatie'.
De opleiding SRM B Marketingcommunicatie duurt 6 maanden. De opleiding wordt overdag gegeven. Je kunt kiezen uit 2 varianten: 1 keer per 2 weken een volledige dag les of elke week een les op de woensdagochtend. De dagopleiding omvat 7,5 lesdagen van 10.00 uur tot 16:00 uur. De woensdagopleiding telt 15 lessen van 09.00 uur tot 12.00 uur.
Kies je ervoor om aan de live businesscase deel te nemen? Dan moet je (voor beide opleidingsvarianten) rekening houden met 1 extra weekend: vrijdag van 10.00 uur tot 22.00 uur en zaterdag van 10.00 uur tot 16.00 uur.
Betaal je je opleiding zelf, of doet je werkgever dit? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen. Welke mogelijkheden er zijn, lees je terug in onze subsidiebrochure.
Opleiding op locatie
Bij SRM regelen wij een arrangement voor jou bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. Het dagarrangement is inclusief een uitgebreide lunch. De arrangementskosten bedragen € 25,-/ € 30,-* per dag of € 5,50 / € 10,-* per avond. Als er locatiekosten vermeld worden in het kostenoverzicht, worden deze kosten aan je doorberekend. De locatiekosten bedragen € 29,50/ € 35,-* per dag of € 10.- / € 20.-* per avond.
Let op: alle bovenstaande bedragen zijn exclusief BTW. Vanaf 1 september 2024 zijn de bedragen met een * van toepassing.
Virtual Classroom of E-learning
Wanneer je ervoor kiest om een van onze opleidingen online via een e-learning of virtual classroom te volgen, worden er geen locatie- en arrangementkosten in rekening gebracht.
Naast de aangegeven kosten kan er in de loop van je studie sprake zijn van eventuele aanvullende kosten. Of je te maken krijgt met deze kosten is afhankelijk van je studiebehoefte. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor extra examenbegeleiding of het maken van een herexamen wanneer je niet in een keer slaagt. Bekijk het menu met extra mogelijkheden en bijbehorende kosten. Dit menu vind je ook in de online leeromgeving e-Connect, waar je na de inschrijfbevestiging toegang toe hebt.
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, HBO Bachelor of volledige Master, dan zijn deze opleidingen altijd vrijgesteld van btw. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw. Het lesgeld/trainingsgeld is voor particulieren vrijgesteld van btw.
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je je opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%.
Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.