Herinner je jezelf nog die levendige WordArt-designs van vroeger? Of misschien het gebruik van Paint voor eenvoudige visualisaties? Tijden veranderen, en zo ook de manieren waarop we visuele content creëren. Hoe maak je nu impactvolle visuele content die echt resoneert? In dit blog bieden we, vanuit onze praktijkgerichte expertise bij SRM, vier cruciale tips om je content naar een hoger niveau te tillen.
Bij het kiezen van visuals is het essentieel om een representatief beeld te geven van de samenleving. Of je nu foto's of video's gebruikt, zorg ervoor dat ze iedereen vertegenwoordigen. Van de jongste tot de oudste generatie, van alle achtergronden en levensstijlen. Authentieke, inclusieve content spreekt altijd breder aan en maakt een sterkere indruk.
Beeld spreekt. Sluit je ogen en denk aan een onvergetelijk moment. Wat komt er in je op? Beelden, toch? Visuele content trekt je publiek in het verhaal, maakt je boodschap levendig, tastbaar, en overtuigend. Door je publiek mee te nemen in authentieke verhalen, bouw je een diepere connectie op.
In een wereld waar alles in beweging is, bieden Motion Graphics een dynamische manier om je boodschap over te brengen. Het transformeert statische informatie in boeiende, aantrekkelijke geanimeerde content. Ideaal voor educatieve doeleinden of complexe instructies. En ja, als de instructies van IKEA in Motion Graphics waren, zou de montage een stuk aangenamer zijn!
Voor degenen die niet gezegend zijn met tekentalent of die de complexiteit van Photoshop willen omzeilen, is er nu AI. Met tools zoals ChatGPT en Midjourney kun je indrukwekkende visuals creëren. Maar een woord van voorzichtigheid: alles wat je met AI maakt, is vaak openbaar. Zorg ervoor dat je op de hoogte bent van de implicaties, vooral als je met vertrouwelijke informatie werkt.
Het landschap van visuele communicatie evolueert razendsnel. Wil je bijblijven en je vaardigheden aanscherpen? Ontdek onze Creative en Content opleidingen en trainingen. Volg bijvoorbeeld de training Contentcreatie en Storytelling of de opleiding SRM Content Specialist. Of je nu een beginner bent of een gevorderde professional, onze cursussen, onder leiding van topdocenten, bieden praktische inzichten en vaardigheden die je direct kunt toepassen.
Benieuwd welke opleiding of training het beste aansluit op jouw persoonlijke ambities, werkervaring en studievoorkeuren? Of nieuwsgierig naar wat SRM kan bijdragen aan jouw verdere carrière? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs. Op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur kun je met al je vragen terecht bij een van onze adviseurs via 020 - 5126501.
Daarnaast zijn wij op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 bereikbaar via Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram en Whatsapp. We streven ernaar om elk social media bericht binnen 2 uur te beantwoorden.