Vanaf nu kun je je opleiding of training kiezen uit ons vernieuwde aanbod, want dat staat online! Maar wat is er eigenlijk allemaal nieuw? En waarom kies je voor SRM? Karin Zoetemeyer, programmamanager van SRM, vertelt.
Karin: “We hebben nu een mooi, breed en gebalanceerd aanbod van vakopleidingen en trainingen op het gebied van marketing, communicatie en marketingcommunicatie. Door de samenvoeging met LECTRIC hebben we nu een completer aanbod op het gebied van online marketing en communicatie. Daar was SRM in het verleden nog niet zo sterk in. Nu kunnen we de volledige T-shape opleiden, zowel in de breedte als binnen het specialisme.”
“Wat SRM uniek maakt is onder andere dat we vakopleidingen aanbieden op A- B- C- en nu ook zelfs D-niveau. Hierdoor kun je bij SRM heel makkelijk een opleiding op je eigen niveau vinden. Dit zorgt ervoor dat je altijd nieuwe kennis en vaardigheden leert waar je ook écht iets aan hebt. Bovendien maakt deze indeling het makkelijker om door te groeien als professional. Je weet waar je staat en waar je heen wilt.
Een andere reden om voor SRM te kiezen is onze unieke Know It! en Do It!-methode. Hiermee worden kennis en inzichten gekoppeld aan concrete dagelijkse vaardigheden. Dit creëert een competentiebewustzijn die je direct kunt inzetten in je dagelijks werk.
Ook ben ik erg overtuigd van de kwaliteit van onze docenten. Wij werken uitsluitend met goed beoordeelde docenten die zelf nog werkzaam zijn in de praktijk. Zij weten dus precies waar ze over praten als ze het hebben over het werk van de studenten. Dit is extra belangrijk in het marketing- en communicatievakgebied, omdat de manier van werken zo snel verandert. Je moet zeker weten dat je op één lijn zit. Dat is nog ook een van de andere krachten van SRM, trouwens: het up-to-date opleidingsportfolio dat aansluit op de laatste ontwikkelingen binnen het vakgebied.
“Onze programma- en accountmanagers houden de trends in het vakgebied nauw in de gaten. Zij zorgen ervoor dat ons opleidingsportfolio goed aansluit op de behoeften in de markt. Hierbij maken ze gebruik van de input van onder andere docenten, klanten, partners en studenten. Zij weten namelijk precies wat er speelt.”
“Onze beste opleiding voor starters in de marketing is NIMA A Marketing. Het NIMA-diploma is toch wel het waardevolste marketingdiploma wat er is, en SRM is de opleider met de hoogste slagingspercentages van Nederland.
Voor beginners in de communicatie raad ik altijd onze eigen SRM Communicatiemedewerker A (BNP 2) aan. Deze opleiding heeft al zoveel communicatieprofessionals een stevig fundament gegeven om van daaruit verder te groeien.
Voor starters in de marketingcommunicatie hebben we SRM Marketingcommunicatie A. En wil je als beginnen meer leren over een specifiek onderwerp? Dan kun je natuurlijk ook altijd een van onze specialistische trainingen volgen.
“We hebben ontzettend veel marketing- en communicatieopleidingen voor ervaren professionals. Na NIMA A is NIMA B natuurlijk de beste stap, en voor marketingprofessionals met veel ervaring is dat, NIMA C. Of de SRM Executive Master Brandmanagement C.
Voor communicatieprofessionals met meer ervaring hebben we ook B- en C-opleidingen. En voor professionals op het allerhoogste niveau bieden we de SRM Executive Master Communicatiemanager D aan. Dit is een voorbeeld van een opleiding die we hebben ontwikkeld omdat we merkten dat studenten hier behoefte aan hadden. Dit helpt je om van senior naar de absolute top te gaan in je vak.”
“Ik ben ontzettend trots op de opleiding die ik net noemde, SRM Executive Master Communicatiemanager D. Een andere opleiding waar ik echt blij mee ben, is de SRM Executive Master Digital Leadership & Innovation D. Deze opleiding is speciaal voor online marketingmanagers of directeuren, innovatiemanagers, productmanagers, commercieel managers of (commercieel) directeuren. Je volgt hierin een combinatie aan trainingen op het gebied van leiderschap, marketing, business intelligence en innovatiemanagement. Hierbij staat je eigen praktijk centraal: je kijkt hoe het nu werkt, en welke middelen je kunt gebruiken om processen of producten verder te optimaliseren.”
“De eerste geluiden zijn heel positief. Wat ik heel leuk vind om te horen, is dat de opleidingen aansluiten bij de kennis en skills die je nu nodig hebt als professional. Het zijn echt opleidingen die studenten klaarmaken voor de toekomst.”
“De ontwikkelingen binnen het vakgebied marketing- en communicatie gaan ontzettend snel. Daarom is het zo belangrijk om je kennis en vaardigheden up-to-date te houden. Juist nú is een goede tijd om te investeren in je toekomst.”