Veel marketing- en communicatieprofessionals volgen toch maar geen vakopleiding. Ze zouden wel willen, maar ze willen zich niet voor een aantal maanden committeren. Of ze vinden het te duur. Of beide. Toch is een vakopleiding altijd de investering waard. Wij geven je vijf goede redenen waarom.
Met een vakopleiding haal je meer uit jezelf. Of je nu net begint in het marketing- of communicatievak, jarenlange ervaring hebt of door wilt groeien naar de absolute top van het vak. Tijdens een vakopleiding volg je, meestal gedurende een paar maanden, meerdere modules en duik je dieper in de materie. Je gaat aan de slag met praktijkopdrachten, waardoor de stof optimaal beklijft. Hierbij word je intensief begeleid door je docent en krijg je alle ruimte om te sparren met je medestudenten. Zo sta je straks nog steviger in je vak.
Een van onze alumni Sabine Bos, senior communicatiemanager bij het Wereld Natuur Fonds, verwoordt het kort en krachtig: “Ik wilde meer, ik wilde beter, ik wilde mijn kennis, vaardigheden en impact laten groeien. En dat is gelukt.” Sabine volgde bij ons de C-opleiding Senior communicatieadviseur BNP-niveau 4.
Bovendien weet je zeker dat je medestudenten hetzelfde niveau hebben als jij. We hebben al onze vakopleidingen namelijk ingedeeld per niveau: voor de beginner op A-niveau, voor de specialist op B- of C-niveau en voor de absolute strategische top op D-niveau. Zo vind je dus altijd een match. Samen werk je in een intensieve periode aan het zetten van de volgende stap in jouw carrière.
Door te kiezen voor een vakopleiding met meerdere lesmomenten bouw je intensief contact op met andere marketing- of communicatieprofessionals, die net zo ambitieus zijn als jij. Je kunt dan niet alleen waardevolle ervaringen uitwisselen, maar ook je netwerk uitbreiden voor de rest van je carrière. Veel deelnemers van onze vakopleidingen blijven contact houden met hun medestudenten. En met de docenten overigens ook.
NIMA-docent William van Vessem: “Ik hoor regelmatig terug van alumni wat hun NIMA-opleiding hen allemaal brengt of heeft gebracht. Een nieuwe functie bijvoorbeeld, of een inzicht uit de les dat ze op een later moment goed in praktijk konden toepassen. Oud-deelnemers benaderen me nog regelmatig voor vragen: zowel inhoudelijk qua opleiding als voor advies. Dat vind ik alleen maar leuk.”
Natuurlijk, een langere opleiding moet leuk blijven en dus goed passen in je drukke werk- en privéleven. Daarom kun je bij elke vakopleiding kiezen uit verschillende klassikale en online studievarianten. Zo kun je bij ons flexibel studeren. Bovendien bieden we de switchgarantie: zonder extra administratiekosten kun je altijd tussentijds overstappen van de ene variant naar de andere. Zo studeer je altijd wanneer, hoe en waar je maar wilt. Wel zo handig naast je baan.
Alumnus Peter Radix ging in één keer door van NIMA A naar NIMA B en naar NIMA C. Hij volgde zijn opleidingen ’s avonds, na zijn werk. “Het was best pittig, maar het is me zeer goed bevallen. Ik vond het goed te behappen en de lessen waren zo opgezet dat ik het niet vermoeiend vond. Juist met een drukke baan vond ik het de ideale mix.” Peter is CEO en founder van Fairytabs, het eerste tandpastatablet voor kinderen.
Anders dan veel marketing- en communicatieprofessionals denken, hoeft studeren niet maanden- of zelfs jarenlang buffelen te betekenen. Heb je echt geen tijd of zin in een langere opleiding, dan kun je ook een of meer losse modules volgen. Zo ben je veel korter bezig en hoef je niet een complete opleiding te betalen. Lees meer over modulair studeren.
Heb je nog vragen over je investering in een opleiding, of ben je er nog niet helemaal uit welke opleiding het beste bij je past? Neem dan contact op met onze opleidingsadviseurs. Zij helpen je graag bij het bepalen van je volgende carrièrestap. Je kunt ze bereiken via 020 – 5 126 501 of info@srm.nl.