Als marketeer wil je volledig op de hoogte zijn van de kansen en mogelijkheden op het gebied van online marketing. Wil je je kennis en inzichten actualiseren en zo de veranderende markt bijhouden? De opleiding NIMA B Digital Marketing behandelt de kern van digital marketing en de invloed hiervan op strategisch denken en het functioneren van de organisatie. Na afloop beschik jij over de juiste kennis en vaardigheden om succesvolle marketingplannen op te stellen. Ook wordt je voorbereid op de officiële NIMA-examens. Doordat de opleiding een praktijkgerichte aanpak heeft, kun je de leerstof direct toepassen in je eigen werk. Als goed opgeleide online marketeer met strategische marketingkennis ben jij straks onmisbaar voor jouw organisatie.
NIMA Education Partner
Het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) is de beroepsvereniging voor marketing, communicatie en sales. Jaarlijks leggen duizenden professionals de NIMA-examens af. Dat maakt dat NIMA diploma’s toonaangevend zijn bij marketingprofessionals. SRM heeft als Education Partner van NIMA het exclusieve recht om jou volledig voor te bereiden op deze examens. Met de praktijkgerichte aanpak van SRM leer je direct hoe je de theorie kunt toepassen binnen je praktijkomgeving. De slagingspercentages van onze deelnemers bewijzen keer op keer het succes van deze aanpak.
Wat ga je leren
- Je bent bekend met de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van digital marketing
- Je kunt op basis van een in- en externe analyse een passende digital marketingstrategie ontwikkelen en vertalen naar een operationeel digital marketingplan
- Je kunt de onderdelen van de marketingmix succesvol implementeren
- Je analyseert tijdens het live businesscaseweekend een actueel marketingvraagstuk en lost dit op in groepsverband
Voor wie
Je bent betrokken bij digital marketing en/of commerciële digitale communicatie binnen je organisatie. Je wilt meer kennis opdoen over het online gebied en het opstellen van op elkaar afgestemde online en offline middelen vanuit je rol als marketeer, brandmanager of marketingmanager. Je werkt operationeel en op planmatig niveau in een medior functie.
Programma
Je ontwikkelt je tot digital marketingspecialist door middel van 2 modules. Het programma van NIMA is hybride, wat betekent dat de opleiding bestaat uit 10 klassikale bijeenkomsten en een online omgeving waarin je op eigen gelegenheid kan oefenen met de stof. Tijdens vragenuurtjes staat je docent klaar om vragen over deze e-learning of stof te beantwoorden. Je gaat je verdiepen in de marketingmix, segmentatie en customer journey om de digitale marketingstrategie van je organisatie te kunnen verbeteren. Vervolgens breng je jouw opgedane kennis en ervaringen samen in een digitaal marketingplan voor je eigen organisatie.
Toelatingsvoorwaarden
Er zijn geen toelatingseisen voor de opleiding en het examen. Kennis van NIMA A Marketing is een pre.
Les van professionals uit de praktijk
De docenten hebben specifieke vakkennis, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en uitstekende didactische vaardigheden. Zij zorgen er samen met jou voor dat je op resultaatgerichte wijze richting het NIMA-examen werkt. Met deze effectieve aanpak liggen de slagingspercentages van SRM al jaren op het hoogste niveau van Nederland.
NLQF kwalificatie
Deze NIMA-opleiding is ingeschaald op niveau 6 van het NLQF (vergelijkbaar met Bachelorniveau).
Het Nederlands Kwalificatieraamwerk NLQF geeft duidelijkheid en zekerheid over het niveau van kwalificaties. Zo kun jij als werknemer aantonen wat je waard bent op welk niveau. Als werkgever geeft het inzicht in het niveau van werknemers en de waarde van hun kwalificaties. Hierdoor kun je de juiste mensen aannemen en de juiste scholing bieden. Het NLQF kent 8 niveaus en beschrijft per niveau de bijbehorende kennis en vaardigheden en de mate van verantwoordelijkheid en zelfstandigheid.
Met deze inschaling haal jij een waardevol diploma op aantoonbaar NLQF 6-niveau.
Live businesscase (optioneel)
Tijdens de live businesscase werk je 2 dagen (inclusief overnachting) in teamverband aan een marketing- of communicatievraagstuk van een aansprekende opdrachtgever. In een realistische praktijksimulatie haal je onder tijdsdruk het uiterste uit jezelf en je team, wat grote impact heeft op het leereffect. De opdrachtgever geeft direct feedback op je prestaties en aan het eind van deze 2 dagen kiest de opdrachtgever de beste oplossing voor zijn probleem. Deze unieke SRM-ervaring staat garant voor een bijzonder hoog leerrendement en een verrijking van je netwerk.
Klassikaal, e-learning of virtual classroom
Een NIMA B opleiding volgen naast je baan en drukke privéleven? Dat kan uitdagend zijn. Bepaal zelf hoe je je opleiding volgt:
- Via e-learning in je eigen tijd en in je eigen tempo, met online begeleiding door een ervaren docent.
- Via blended learning waarbij klassikale lessen (in een virtual classroom of op locatie), e-learning en digitale vragenuurtjes worden gecombineerd. Je volgt lessen met een docent op vaste tijdstippen.
Kies je voor blended learning? Schrijf je dan in voor de klassikale variant en selecteer virtual classroom of op locatie. Zie Opleidingsvarianten voor meer uitleg over de verschillende lesvormen.
Ontdek je tijdens je opleiding dat een andere lesvariant beter bij je past? Maak gebruik van de SRM-switchgarantie. Zo stap je moeiteloos over zonder extra kosten.