“Ik leid de transformatie van onze marketingafdeling. Van een uitvoerende afdeling zijn we intussen doorontwikkeld naar een strategisch opererende, cross-functionele en data-gedreven afdeling. Zo kunnen we de Rabobank beter begeleiden bij het sturen op klantwaarden en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Naast de marketingstrategie (go-to-market, klantenservice, channel footprint), houd ik mij o.a. bezig met customer lifetime value management, marketingautomatisering en marketing & customer intelligence. Verder run ik onze Rabobank Marketing Academy.”
Bezoek Dorkas Koenens LinkedIn
“Van nature ben ik een perfectionist. In mijn werk streef ik continu naar de beste resultaten. Problemen pak ik systematisch aan, ik neem snelle beslissingen, bij voorkeur op basis van data. Dat helpt ook om zaken rationeel te bekijken en meningen en emoties niet te laten overheersen. Als de situatie erom vraagt, ben ik in staat om mijn manier van werken aan te passen aan wat er op dat moment nodig is. In de aansturing van mijn teams ben ik mensgericht, zonder het resultaat uit het oog te verliezen. Dat is niet altijd makkelijk, maar zo haal ik wel het beste uit mijn teams en mijzelf.”
Bezoek Corné Hoogendoorns LinkedIn
“Als business driven marketing strateeg heb ik ruim 20 jaar ervaring binnen besturen van uiteenlopende internationale organisaties. Mijn uitgangspunt? Het succes van een organisatie wordt bepaald door de mensen die er werken. Daarom heb ik, op theoretische basis, een praktijkgerichte methode ontwikkeld om het beste te halen uit mensen, teams en organisaties. Denk aan het opbouwen van een onderscheidende reputatie en het verbeteren van klantenbinding. Maar ook aan het vinden, behouden en verder laten groeien van ambassadeurs en klanten door de inzet van een samenhangende strategie voor marketing, sales en communicatie.”
Bezoek Vincent Hooplots LinkedIn
“Waarde creëren voor merken & business is wat ik het liefste doe. Momenteel leid ik de wereldwijde merkstrategie, communicatie en planning om de waarde- en aandelengroei van Phillips mondiaal te versnellen, inclusief in China. Mijn werk omvat o.a. merkpositionering, budgetplanning en -optimalisatie, stakeholdermanagement en cross-functioneel teamleiderschap. Marketing vraagt nu meer dan ooit om lef. Bij KFC hebben we, tijdens de Nationale week Zonder Vlees, bijvoorbeeld tijdelijk een vegetarisch restaurant te openen. Dat werd een enorm succes, waarmee we echt onze relevantie hebben laten zien.”
Bezoek Trix van der Vleutens LinkedIn
“Als resultaatgedreven marketeer geloof ik in de kracht van data science. Nieuwe technologie en data maken het mogelijk om consumenten- en klantgedrag echt te begrijpen, voorspellen en voorschrijven. Ik heb ruim 20 jaar ervaring in de internationale marketing, reclame en media. Mijn marketingervaring aan de kant van de klant combineer ik met mijn creatieve ervaringen in de reclame en media. En natuurlijk met mijn kennis van de datawetenschap. Ik zie het als mijn missie om alles wat datagedreven is in harmonie te brengen met de magie van creatieve ideeën.”
Bezoek Miriam van der Heijdens LinkedIn
“Het is mijn passie om het leven van ondernemers prettiger te maken. Dat doe ik door inzicht te geven in de oorzaken van de mismatch tussen de zakelijke en persoonlijke doelstellingen. 'Winstlekkage’ noem ik dat ook wel. Negen op de tien ondernemers hebben er last van. Juist in bijzondere tijden is het voor ondernemers noodzakelijk om alternatieve scenario’s te hebben en de financiële resultaten scherp in zicht te hebben. Ik heb hier tal van boeken over geschreven. En sinds 2012 werk ik met ondernemers en hun teams om de winstlekkages in hun bedrijf aan te pakken.”
Bezoek Michiel van de Waterings LinkedIn
“Al meer dan 10 jaar begeleid ik ondernemers en directeuren bij de ontwikkeling van hun marketingstrategie. Vaak hebben zij het idee dat ze dingen anders moeten. Ze zijn dan op zoek naar een onderscheidend business model en bijpassende strategie. Ik denk graag met ze mee. Bovendien help ik ze ook met de implementatie van de gekozen strategie. Veranderen is leuk, maar kan ook moeilijk zijn. Hoe krijg je bijvoorbeeld al je medewerkers en klanten mee? Samen met mijn klanten kijken naar wat anders en beter kan op het gebied van marketing vind ik het mooiste wat er is.”
Bezoek Erik van der Sande's LinkedIn
“Mijn kracht ligt bij marketing waarin nieuwe verdienmodellen en digitale service strategieën ontstaan (B2B & B2C). Bij Eneco was ik bijvoorbeeld verantwoordelijk voor de introductie van slimme thermostaat Toon. Bij Oxxio leidde ik de herpositionering, met als missie om de eerste App only leverancier van Nederland te worden. Als manager vind ik mijzelf vooral een ondernemer. Ik blijf altijd nieuwsgierig en op zoek naar nieuwe kansen. Positief denken en volhouden bij tegenwind hebben ervoor gezorgd dat ik in verschillende rollen kon ondernemen. Het gaat mij echter niet om carrière maken, maar om de zoektocht naar uitdagingen.”
Bezoek Freddy Verweij's LinkedIn
“Ik help bedrijven sneller te groeien door een krachtige omzetmotor voor ze te bouwen. Hierbij zet ik in op een bijzondere klantervaring gedurende de gehele klantreis. Samen met mijn agile team van marketing- en salesprofessionals, proberen we naamsbekendheid op te bouwen en koopintentie te identificeren. De pijplijn voor sales te vullen eigenlijk. En dat lukt aardig: we zijn actief in 7 landen en behalen 35 tot 40 procent groei per jaar, dus het gaat heel hard. Momenteel zijn er zo’n 250.000 bedrijven aangesloten op onze Cloud Solutions en elke week komen daar zo’n 1.000 bij.”
Bezoek Mark Appels LinkedIn
“Elke dag krijgt een mens een enorme hoeveelheid reclameprikkels. In deze overdaad is het de kunst om het verschil maken. Dan moet je creatief werk maken waar mensen van houden. Als een van de oprichters van N=5 werkte ik aan campagnes van NS, KPN, ABN AMRO en Telfort. Daarnaast ben ik schrijver van o.a. Power Brands en adviseer ik toonaangevende merken.”
Bezoek Marc Oosterhouts LinkedIn
“Sinds 1996 ben ik actief in de onderzoekssector. Als (mede)oprichter van DVJ Insights was ik betrokken bij o.a. de Brand Growth Study en brancheonderzoeken voor NIMA en IAB. Gecombineerd met mijn ervaring bij klanten, hebben deze onderzoeken mij veel geleerd in waarom sommige bedrijven prima in staat zijn om merkgroei te realiseren, terwijl dat voor vele andere een worsteling is. Daarom hebben we ook marketingadviesbureau Mark Stronger opgericht. Aan de 4P’s willen we nu graag de B toegevoegen, back to business. Een marketeer moet geen bijrijder zijn, maar zelf achter het stuur zitten.”
Bezoek Ronald Jansens LinkedIn