Met deze Masterclass nemen we je mee in de wereld van moderne marketingtechnieken. Je leert om datawarehousing en Business Intelligence te implementeren in je marketingstrategie om je concurrentie voor te blijven. Je gaat je verdiepen in de customer journey en KPI’s. Je ontdekt hoe je met datagestuurde inzichten je klanten beter kunt begrijpen en leert hoe je erop moet acteren. Ook dashboarding en datavisualisatie komen aan bod, zodat je de kracht van data kunt ontsluiten en betere beslissingen kunt nemen voor je organisatie.
Wat ga je leren
- Je kunt consumentbehoefte en -gedrag voorspellen aan de hand van AI en BI
- Je kent de trends in data en AI en je weet hoe je deze kunt toepassen in jouw organisatie
- Je kunt het AI Marketing Canvas inzetten in jouw marketingstrategie
- Je kunt de verkregen inzichten omzetten in concrete acties die de effectiviteit van jouw marketinginspanningen vergroten
Voor wie
Deze Masterclass is geschikt voor iedere marketeer op (gedeeltelijk) strategisch niveau die wegwijs wil worden in een wereld van robots, algoritmes en slimme toepassingen die ons leven veranderen en je marketinginspanningen kunnen verbeteren. Ervaring of kennis met programmeren is niet nodig.
Deze Masterclass wordt uitgevoerd op Niveau C, het niveau voor medior en senior professionals die hun kennis op tactisch en strategisch niveau willen toepassen.
Programma
Tijdens de Masterclass Data en AI voor Marketing (SRM C) duik je samen met een ervaren trainer en je medestudenten in alle relevante thema’s op het vlak van BI, AI en algoritmen. Je leert om te gaan met de beschikbare marketingtools in data en tech, zoals ChatGPT, en je leert wat deze ontwikkelingen kunnen betekenen voor jouw marketingstrategie en organisatie.
Les van docenten uit de praktijk
SRM selecteert docenten vanuit haar filosofie dat het beste leereffect ontstaat in de mix van kennis, praktijk en doen. Daarom krijg je uitsluitend les van marketingexperts uit de praktijk die dagelijks actief zijn op strategisch en praktisch niveau. Ze zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en spelen in op vernieuwingen in het bedrijfsleven en de samenleving. Didactisch sterk weten ze je in de materie te trekken en je uit te dagen, met aandacht voor jouw persoonlijke praktijksituatie. Alvast kennismaken met onze trainers? Bekijk professionals voor een eerste indruk.
Vervolgmogelijkheden
Wil je na de Masterclass Data en AI voor Marketing (SRM C) nog meer leren? Misschien zijn de volgende opties interessant voor jou:
- SRM C - Vakdiploma Marketing
- SRM C - Vakdiploma Marketing specialisatie Leiderschap (SRM MKT C)
- Marketingtech en Innovatie (SRM MKT C)
- Customer Experience (SRM MKT C)
Modulair onderwijs
Wil jij je communicatie- of marketingtitel halen via een van onze SRM-gerenommeerde praktijkopleidingen? Bij SRM bieden we dit nu volledig modulair aan. Hoe werkt dit? Onze opleidingen bestaan uit modules die Masterclasses worden genoemd. Jij bepaalt hoeveel jij wilt volgen om je kennis te verdiepen of te verbreden. Voor een snelle update van jouw kennis bieden we programma’s waarin deze Masterclasses over een onderwerp gecombineerd worden. Of je kunt voor je volledige titel gaan in marketing of communicatie. Kies op basis van je beschikbare tijd en ambitie welke combinatie jou het beste past.
Klassikaal of virtual classroom
Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.