Een account op bijvoorbeeld LinkedIn of Facebook is zo aangemaakt. Maar dan? Is het voor je organisatie duidelijk waarom, hoe en voor wie je social media gebruikt? En wat komt er kijken bij het maken van content die binnen enkele seconden de kern raakt en je achterban prikkelt? Deze praktische 2-daagse Masterclass geeft antwoord op deze en meer vragen en biedt je de handvatten om de social-mediadoelen van je organisatie te behalen.
Wat ga je leren
- Je beheerst de verschillende schrijftechnieken voor social media
- Je kent de do’s en don’ts van social media
- Je content krijgt meer interactie op social media
- Je weet een community op te bouwen
- Je weet om te gaan met allerlei reacties op de socials, ook negatieve
Voor wie
Deze training is interessant voor een brede doelgroep die te maken heeft met online communicatie via social media: (web)redacteuren, contentspecialisten, journalisten, social-media-adviseurs, webcaremedewerkers, KCC-medewerkers, directeuren, beleidsmedewerkers, secretaresses, zzp’ers enzovoort.
Programma
Hoe maak je weloverwogen keuzes in het social-mediagebruik van je organisatie? Een ervaren trainer geeft je de tips en aanwijzingen die je daarvoor nodig hebt. In deze Masterclass word je bijgepraat over alle facetten van social media, waarbij ook aandacht is voor het activeren en monitoren van je kanaal. Je gaat ook leren wat de voordelen en organisatorische gevolgen zijn van een social business. In de training put je uit praktijkgericht lesmateriaal. Daarnaast heb je toegang tot onze online leeromgeving.
Les van docenten uit de praktijk
SRM selecteert docenten vanuit haar filosofie dat het beste leereffect ontstaat in de mix van kennis, praktijk en doen. Daarom krijg je uitsluitend les van marketingexperts uit de praktijk die dagelijks actief zijn op strategisch en praktisch niveau. Ze zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en spelen in op vernieuwingen in het bedrijfsleven en de samenleving. Didactisch sterk weten ze je in de materie te trekken en je uit te dagen, met aandacht voor jouw persoonlijke praktijksituatie. Alvast kennismaken met onze trainers? Bekijk professionals voor een eerste indruk.
Vervolgmogelijkheden
Wil je na de Masterclass Social Media (SRM B) nog meer leren? Misschien zijn de volgende opties interessant voor jou:
- SRM B - Vakdiploma Communicatiemedewerker
- SRM B - Vakdiploma Online Communicatiemedewerker (SRM COM B)
- Online Campagne Manager (SRM COM B)
- Social Media Schrijver (SRM COM B)
- SRM B - Vakdiploma Digital Marketeer
- Social Media Specialist (SRM MKT B)
Modulair onderwijs
Wil jij je communicatie- of marketingtitel halen via een van onze SRM-gerenommeerde praktijkopleidingen? Bij SRM bieden we dit nu volledig modulair aan. Hoe werkt dit? Onze opleidingen bestaan uit modules die Masterclasses worden genoemd. Jij bepaalt hoeveel jij wilt volgen om je kennis te verdiepen of te verbreden. Voor een snelle update van jouw kennis bieden we programma’s waarin deze Masterclasses over een onderwerp gecombineerd worden. Of je kunt voor je volledige titel gaan in marketing of communicatie. Kies op basis van je beschikbare tijd en ambitie welke combinatie jou het beste past.
Klassikaal of virtual classroom
Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.