Effectief en met een minimale investering jouw product aan de man brengen? Dat kan met affiliate marketing. Bereik een brede doelgroep met jouw product of dienst en vergroot zo jouw merkbekendheid. Ontdek hoe je affiliate marketing inzet voor jouw bedrijf met een affiliate marketing opleiding van SRM.
Wanneer je je product of dienst via een externe website verkoopt, noem je dit affiliate marketing. Dat kan via een link op de website, maar het gebeurt ook veel via content creators of influencers. Jij betaalt voor de promotie van jouw product, met als doel: extra verkopen genereren. De affiliate, ofwel samenwerkingspartner, ontvangt bij de verkoop van een product via zijn affiliate link een commissie. De commissie kan een vast bedrag zijn of een percentage van de verkoop.
Stel: jij verkoopt keukengerei en je vormt een samenwerking met een food influencer. Dan kan affiliate marketing op meerdere manieren ingezet worden. Zo kan deze influencer in haar receptenblog een affiliate of referral link plaatsen naar jouw product. Maar zij kan bijvoorbeeld ook op social media promotie maken voor jouw product. Zodra lezers of volgers klikken op haar link naar jouw product en een aankoop doen, dan ontvangt de affiliate (de influencer) een commissie.
Hoe kan affiliate marketing mijn bedrijf laten groeien?
Kostenefficiënt: een affiliate marketingprogramma vergt een lage investering. Je betaalt de affiliatepartner pas wanneer zij een verkoop, klik of lead genereren. Hierdoor ontvang je dus ook veel gratis publiciteit.
Breed publiek: wanneer mensen op de affiliate link klikken, verhoogt dit jouw websiteverkeer en hiermee dus ook jouw naamsbekendheid.
Schaalbaarheid: werken met affiliates is simpel, snel en efficiënt. Je kunt gemakkelijk je marketinginspanningen opschalen door samen te werken met meer affiliates.
Ontdek hoe je je marketingbudget slim inzet en er het maximale uithaalt. Verdiep je in alle mediakanalen waarbij je affiliate marketing kunt inzetten in de Masterclass Marketing en Media (SRM C). Wil je meer weten over socialmediasamenwerkingen en de do’s en don’ts van social media? Bekijk dan eens de Masterclass Social Media (SRM B).
In de 1-daagse training Social Media Advertising weet je binnen no-time hoe je succesvol adverteert op social media. Alle advertentiemogelijkheden per kanaal komen uitgebreid aan bod. Door media effectief in te zetten, haal je alles uit je mediabudget. Maar hoe doe je dat? In de training Organisatie van Mediamanagement leer je hoe je mediaprocessen, mediateams en mediabureaus het beste managet.