Business intelligence

Wil jij aan de slag met business intelligence (BI) om data optimaal in te zetten in je marketingstrategie? Met een deeltijd training of vakopleiding Business...

Lees meer.

Wil jij aan de slag met business intelligence (BI) om data optimaal in te zetten in je marketingstrategie? Met een deeltijd training of vakopleiding Business Intelligence van SRM krijg je nauwkeurig inzicht in de complexe data van marketingcampagnes. Bekijk het volledige aanbod op deze pagina!  

Wat is business intelligence? 

...
Lees meer.

Wil jij aan de slag met business intelligence (BI) om data optimaal in te zetten in je marketingstrategie? Met een deeltijd training of vakopleiding Business Intelligence van SRM krijg je nauwkeurig inzicht in de complexe data van marketingcampagnes. Bekijk het volledige aanbod op deze pagina!  

Wat is business intelligence? 

...
Lees meer.
  • Direct beter resultaat in de praktijk
  • Les van de beste uit het vak
  • Gemiddelde beoordeling van >8,5

Business intelligence: 8 trainingen of opleidingen

Alle filters
Niveau
Vakgebied
Startmoment
Opleidingsvorm/ leslocatie
Duur
Filters

Executive Programma C, D (Post-)Master (2)

Praktijkopleiding A, B (HBO niveau) (1)

Training (5)

Wil jij aan de slag met business intelligence (BI) om data optimaal in te zetten in je marketingstrategie? Met een deeltijd training of vakopleiding Business Intelligence van SRM krijg je nauwkeurig inzicht in de complexe data van marketingcampagnes. Bekijk het volledige aanbod op deze pagina!  

Wat is business intelligence? 

Met business intelligence is het mogelijk om complexe data te analyseren en dit te vertalen naar begrijpelijke, concrete inzichten. Steeds vaker komt hier ook artificial intelligence (AI) bij kijken. Binnen marketing speelt data-driven besluitvorming een grote rol bij het maken van slimmere strategische marketingkeuzes die gebaseerd zijn op exacte informatie. 

Aanwinst voor elke data-driven organisatie 

Business intelligence is een vakgebied dat altijd in beweging is. De technologie verandert continu, tools worden elke dag nauwkeuriger en metingen betrouwbaarder. Hierdoor is de business intelligence specialist of –consultant een aanwinst voor vrijwel elke data-driven organisatie. Heb je een business intelligence-training of –opleiding afgerond? Dan beschik je over de juiste kennis en praktijkervaring om BI-tooling in te zetten om marketingstrategieën te optimaliseren.   

Een opleiding business intelligence kiezen 

Welke business intelligence-training of opleiding bij jou past, is afhankelijk van jouw achtergrond en wat je zelf wilt bereiken. Indien je al een marketingachtergrond hebt en vooral op zoek bent naar verdieping, dan is een B- of C-opleiding op het gebied van business intelligence misschien geschikt voor jou. Ook met een andere achtergrond is het mogelijk om meer te leren over business intelligence. Bijvoorbeeld met een korte SRM Track. Bekijk hieronder onze vijf meest populaire business intelligence-trainingen.    

AI en Marketing Intelligence

Met de SRM Track AI Marketing Intelligence leer je in twee dagen hoe je data en AI effectief kunt inzetten om geavanceerde groeimodellen te ontwerpen. Ook krijg je alle handvatten mee om te kunnen starten met het implementeren van een data-driven businessmodel binnen je organisatie.  

Artificial Intelligence (AI) Foundation 

De training AI Intelligence (AI) Foundation is geschikt voor iedereen die al enige voorkennis heeft van AI. Tijdens deze 2-daagse training duik je dieper in de wereld van AI, robotica en machine learning. Daarnaast kom je meer te weten over AI projectmanagement en ethische kwesties die een rol kunnen spelen bij het inzetten van AI. 

AI en Customer Experience 

Voor de medior marketing- of communicatiespecialist die zich bezighoudt met customer experience hebben wij de vakopleiding Customer Experience (SRM MKT-C) ontwikkeld. Na afronding weet je precies hoe je klantdata kunt benutten om meer te leren over je klanten en zet je AI-tooling in om de klantreis van begin tot eind te optimaliseren.  

Customer Journey

Wil je in korte tijd kennis opdoen over de verschillende aspecten en fases van de customer journey? In de 1-daagse SRM Track Customer Journey leer je de klantreis in kaart te brengen en conversie te verhogen met behulp van funneloptimalisatie. 

Google Analytics 4 

De training Google Analytics 4 is geschikt voor iedereen die in zijn werk te maken heeft met het analyseren van online data, statistieken en bezoekersstromen. Voorkennis is niet nodig; alles wat je nodig hebt om te kunnen werken met Google Analytics 4 komt aan bod in deze 1-daagse training. 

Waarom een training business intelligence volgen bij SRM? 

SRM is al 70 jaar dé opleider voor ambitieuze marketing- en communicatieprofessionals. Met onze vakkundige trainingen en opleidingen zijn we inmiddels uitgegroeid tot de standaard voor marketing- en communicatieopleidingen. Hoe profiteer jij hiervan? 

  • Wat je vandaag leert, pas je morgen al toe in je werk; 
  • Je krijgt les van vaste, inspirerende docenten uit het werkveld; 
  • Je behaalt erkende certificaten en diploma’s; 
  • Je bent verzekerd van de meest actuele trends op het gebied van business intelligence. 

Meer weten? Ontdek alle pluspunten van studeren bij SRM.  

Advies bij je studiekeuze 

We begrijpen dat je niet zomaar een opleiding of training kiest. Weet je nog niet zeker welke business intelligence-training of -opleiding geschikt is voor jou? Neem gerust contact op met een van onze adviseurs voor een vrijblijvend studieadviesgesprek. Hierin bespreken jullie samen je wensen en mogelijkheden zodat je zelfverzekerd je volgende carrièrestap zet.

Veelgestelde vragen over Business Intelligence

Is business intelligence hetzelfde als marketing intelligence? 
Kan ik een opleiding of training business intelligence volgen in deeltijd? 
Welk opleidingsniveau heb ik nodig om een training business intelligence te volgen?