Customer experience of consumer experience (CX) en user experience (UX) is méér dan alleen nadenken over goed webdesign. Wil jij graag op de hoogte zijn van de nieuwste inzichten en innovaties op het gebied van CX- en UX-design? Dan zit je goed met een CX/UX-training van SRM. Bekijk het aanbod.
Customer experience en user experience zijn twee verschillende disciplines binnen marketing gericht op het bieden van de optimale gebruikerservaring. CX is de overkoepelende klantervaring en bestaat uit meerdere klantreizen. UX kun je zien als een specifiek onderdeel van CX waarbij de focus ligt op de gebruikersinteractie binnen één website of app.
CX en UX zijn onmisbare onderdelen van elke marketingstrategie. Als een app of website niet werkt of er onnodig veel stappen in het inschrijvingsproces zitten, dan is de kans hoog dat jouw conversie hieronder lijdt. Met een training of vakopleiding customer experience/user experience zorg je voor een optimale ervaring tijdens de hele customer journey.
Het kiezen van de juiste opleiding of training is niet altijd eenvoudig. Afhankelijk van jouw functie, wensen en huidige opleidingsniveau kun je kiezen voor een korte training of een volledige vakopleiding. Om je op weg te helpen, hebben we hieronder de drie meest populaire trainingen en vakopleidingen op een rijtje gezet.
In de vakopleiding Customer Experience (SRM MKT C) komen de belangrijkste elementen van CRM, AI en data-analyse samen om de meest optimale klantervaring te bieden. Na 3 maanden weet je precies hoe je meerwaarde voor de klant creëert en welke hulpmiddelen je daarvoor kunt inzetten.
Voor iedereen die werkzaam is in de marketing- en communicatiebranche en in korte tijd de fijne kneepjes van het UX-vak wil leren, is de 3-daagse SRM Track Usability en User Experience (UX) een aanrader. Na afloop weet jij waar goed webdesign aan voldoet en kun je op basis hiervan de conversie voor jouw website verhogen.
Ben jij altijd op zoek naar innovatieve manieren om je businessmodel te optimaliseren? Dan is de vakopleiding Marktinnovatie en CRM op C-niveau wellicht iets voor jou. Met deze vakopleiding leer je alles over innovaties en vergroot je je CRM-kennis op strategisch niveau.
SRM is met 70 jaar ervaring in het vakgebied inmiddels dé standaard voor ambitieuze marketing- en communicatieprofessionals. Volg je bij ons een training of vakopleiding customer- of user experience, dan ben je verzekerd van kwalitatief onderwijs. Hoe profiteer jij hiervan?
Meer weten? Ontdek alle pluspunten van studeren bij SRM.
Ben jij klaar voor de volgende stap in je carrière? Bekijk het volledige CX- en UX-aanbod bovenaan deze pagina en schrijf je vandaag nog in. Misschien twijfel je nog of een (vak)opleiding of training op dit moment in jouw leven past. Dat is logisch, want een opleiding kies je niet zomaar. Onze opleidingsadviseurs bekijken graag samen met jou alle mogelijkheden tijdens een gratis en vrijblijvend studieadviesgesprek.