Om te blijven groeien als organisatie, is e-commerce marketing onmisbaar. Met de juiste strategie kun je je doelgroepen bereiken, inspireren en behouden. Wil jij je ontwikkelen tot e-commerce specialist met een gedegen e-commerce opleiding? Bekijk het aanbod van SRM.
Tegenwoordig wordt meer dan de helft van alle aankopen online gedaan. Om geen klanten mis te lopen, is het als organisatie belangrijk om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends op het gebied van e-commerce en om te weten wat je doelgroep wil.
Een opleiding of training kan hierbij helpen. Na afloop beschik jij over de kennis en vaardigheden om jouw bedrijf online te laten groeien en uiteindelijk voor meer conversie te zorgen.
Ben jij e-commerce specialist, of ben je als marketeer, sales- of communicatiemanager verantwoordelijk voor de e-commerce binnen je organisatie? In de 1-jarige opleiding HBO E-commerce leer je alles wat je nodig hebt om je e-commerce marketing te optimaliseren. Je leert hoe je een webwinkel opzet, beheert en verbetert. Na deze opleiding ken je e-commercestrategieën om je klanten te bereiken, te verleiden en te behouden. Ook werk je aan een conversieverbeterplan en verdiep je je in de kern van e-fulfilment. Hierdoor ben je helemaal klaar voor de praktijk.
Wil je graag een goede basis leggen voor jouw carrière als e-commerce specialist? Kies dan voor NIMA B Digital Marketing. Deze opleiding behandelt de kern van digital marketing en de invloed hiervan op strategisch denken en het functioneren van de organisatie. Je rondt de opleiding af met het NIMA-diploma ‘NIMA B Digital Marketing’.
Met een korte e-commerce opleiding geef je je kennis en skills een snelle boost. Met de Masterclass Marketingstrategie krijg je in 3 dagen de handvatten aangereikt om een gedegen marketingstrategie op te zetten. Je leert hoe je een SWOT-, markt- en concurrentieanalyse kunt uitvoeren en op basis daarvan een effectieve propositie kunt formuleren. Met de juiste marketingmix weet jij je doelgroep nog beter te bereiken en beïnvloeden.
In de Masterclass Conversieoptimalisatie – CRO Advanced (SRM B) leer je in 2 dagen hoe je je conversieratio kunt meten en analyseren. Daarnaast leer je verschillende methoden voor conversieoptimalisatie. Je gaat aan de slag met Google Analytics, A/B-testen, usability en de CRO-piramide. Na afloop heb je de tools in handen om jouw website te optimaliseren.
Wil je leren hoe je jouw specifieke doelgroepen optimaal bereikt én raakt met de juiste inzet van media? Kies dan voor de Masterclass Marketing en Media (SRM C). Je verdiept je in e-mailmarketing, influencer marketing en affiliate marketing. Zo raak je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en kun je met de juiste content en strategie een band opbouwen met je doelgroep.
Kijk ook in de lijst hierboven voor ons volledige aanbod opleidingen en trainingen e-commerce. Heb je nog vragen of wil je persoonlijk advies? Bel ons op 020 – 5 126 501 of stel je vraag online. Onze deskundige opleidingsadviseurs beantwoorden al je vragen en denken graag met je mee.