Jij weet het natuurlijk net zo goed als wij: een sterke communicatie- of marketingafdeling is onmisbaar voor organisaties. Maar hoe zorg je ervoor dat dit idee in de hele organisatie wordt gedragen? Wil je marketing en communicatie echt op de kaart zetten binnen je organisatie, dan zul je de meerwaarde van deze functies voor de missie, visie en positionering van je organisatie zichtbaar moeten maken. Dat vraagt om een efficiënte organisatie van de communicatie- en/ of marketingfunctie. Met een opleiding of training van SRM leer je hoe je de impact van je marketing- of communicatieafdeling kunt versterken. En wel zodanig dat de bijdragen van deze afdeling (h)erkend worden als essentiële en strategische succesfactoren.
Heb jij als communicatieadviseur of leidinggevende de ambitie om de impact van jou en je team versterken? En wel zo dat je organisatie de communicatiefunctie als essentiële en strategische factor gaat inzetten? Dan is het belangrijk dat je die communicatiefunctie zo effectief mogelijk inricht. Hoe je dat doet, ontdek je in de 1-daagse Masterclass Organiseren van de Communicatiefunctie. Je leert hoe jij en je communicatieteam optimaal kunnen bijdragen aan de missie, doelen en reputatie van je organisatie. Je zorgt ervoor dat de organisatie optimaal gebruikmaakt van wat jullie te bieden hebben en je creëert een helder beeld richting de directie over wat ze van de communicatiefunctie kunnen verwachten.
Ben jij toe aan een leidende functie als communicatiemanager, chief communications officer (CCO) of communicatiedirecteur? Dan brengt de opleiding SRM D Communicatiemanager je naar de absolute top in het vak: het bestuursniveau in de organisatie waar jij als strategisch adviseur en manager deel uitmaakt van beleids- en besluitvorming. Tijdens deze praktijkgerichte opleiding werk je aan je verdere verdieping van jouw inzicht en kennis over de voortdurend veranderende rol van communicatiefunctie in organisaties en maatschappij. En je verstevigt jouw leiderschapscapaciteiten om als communicatiemanager succesvol van toegevoegde waarde te zijn voor alle niveaus, van bestuur en management tot de eigen communicatieafdeling.
Heb jij een leidende marketingfunctie, bijvoorbeeld als marketingdirecteur, marketingmanager of Chief Marketing Officer? Dan wil je niet alleen sterk in de marketingafdeling, maar ook overtuigend opereren op het bestuursniveau van je organisatie. Speciaal voor topmarketeers als jij, hebben we SRM D Boardroom Marketing ontwikkeld. Het unieke van deze opleiding zit in de combinatie van een hoog theorieniveau en de vragen uit de dagelijkse praktijk van topmarketeers. Tijdens deze intensieve cursus werk je aan verdere verdieping van jouw inzicht en kennis over de voortdurend veranderende rol van de marketingfunctie in organisaties en de maatschappij. Je verstevigt je leiderschapscapaciteiten om als marketeer succesvol te zijn op alle niveaus van je organisatie.
Of je nu werkzaam bent op een marketingafdeling of communicatieafdeling, het is belangrijk grip te hebben op alle mogelijke marktbewegingen, technologische ontwikkelingen en innovatie. Die zaken staan centraal in de training Masterclass Digitale Transformatie. Je verdiept je onder andere in de organisatiestrategie en je onderzoekt hoe technologische ontwikkelingen kunnen bijdragen aan het behalen van de organisatiedoelen. Zo versterk je tegelijkertijd je marketing- of communicatiefunctie. Door je vaardigheden in projectmanagement en het doorvoeren van veranderingen ben jij na afloop van deze training de aangewezen persoon om projecten omtrent digitale transformatie te leiden.
Heb je nog vragen over trainingen waarmee jij de marketingfunctie of communicatiefunctie kunt versterken? Of wil je sparren over welke training het beste past bij jouw functie en ambities? Bel ons dan op 020 – 5 126 501 of stel je vraag online. Onze opleidingsadviseurs geven je graag persoonlijk advies.