Alumnus Claudia

Claudia van der VlugtVoor Claudia van der Vlugt was de opleiding Marketingcommunicatie A & B een schot in de roos. Als Projectmanager bij Mediahuis Nederland brengt ze veel van wat ze heeft geleerd in de praktijk. “’Ik weet nu nog beter hoe ik mijn doelgroep aanspreek en welk type campagne welk effect veroorzaakt.” Claudia neemt je graag mee in wat ze allemaal geleerd heeft bij SRM.

Samen studeren, samen leren

‘’Mediahuis Nederland is een mediabedrijf waar een groot aantal merken onder valt. Denk hierbij aan nationaal bekende merken als De Telegraaf, Privé en Dumpert, maar ook regionale merken als Haarlems Dagblad of Leidsch Dagblad.

Doordat ik zowel Marketingcommunicatie A als B heb gedaan, heb ik verschillende leerdoelen kunnen tackelen. Zo wilde ik heel graag weten wat marketingcommunicatie precies inhoudt en hoe ik doelmatiger te werk ga. Daardoor weet ik nu welke marketinginstrumenten ik kan inzetten en hoe ik mijn doelgroep beter begrijp.

De docenten hebben me ook goed geholpen met het behalen van deze leerdoelen. Zij gingen echt in op vraagstukken van de cursisten, waardoor je direct leert van casussen van anderen. Dit vind ik het leukste aan de hele opleiding: je komt op hele andere en creatievere ideeën om marketingcommunicatie in te zetten.

Honger naar meer

Veel van wat ik heb geleerd, gebruik ik nu dagelijks op mijn werk. Zo weet ik veel sneller mijn doelgroep vast te stellen en meer mensen uit deze doelgroep te bereiken. Daarnaast stem ik zaken beter op elkaar af en weet ik wat het meeste effect heeft bij welke campagne.

De opleiding Marketingcommunicatie A raad ik absoluut aan, zeker aan beginnende MarCom-specialisten. Het is enorm handig om je te verdiepen in de stof, aangezien je het in de praktijk kunt toepassen. Wanneer je al een tijdje in het vak zit, raad ik Marketingcommunicatie B aan.

Zelf wil ik me heel graag verder ontwikkelen als MarCom-specialist, waardoor ik binnenkort ga starten met Marketingcommunicatie C. Ik kijk er enorm naar uit om nog meer te leren over het vak.

Nieuwsgierig naar meer?

Bij SRM hebben we opleidingen en trainingen voor iedereen. Ben jij na Claudia’s studie-ervaring enthousiast geworden over Marketingcommunicatie? Neem dan contact op met ons op via 020-5 126 501 of info@srm.nl. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Terug naar overzichtspagina