Met een NIMA-diploma krijg je alle mogelijkheden om door te groeien. Bij je eigen organisatie of wanneer je een andere baan zoekt. Het is je vast opgevallen dat in marketingvacatures vaak al wordt benoemd of ze een professional op NIMA A-, B- of C-niveau zoeken. Als jij een van deze diploma’s op je cv hebt staan, weten werkgevers meteen wat ze aan je hebben.
Maar NIMA is meer dan alleen dat mooie diploma. Het Nederlands Instituut voor Marketing, zoals NIMA voluit heet, is een beroepsvereniging. Opgericht in 1966, om het marketingvak te professionaliseren. NIMA is de grondlegger van het marketingdenken in Nederland. En het zet niet minder dan de kwaliteitsstandaard voor het vak.
Met de opleiding NIMA A Sales ga je werken aan je verkoopvaardigheden. Als salesprofessional beschik je over kennis van algemene verkoopgrondslagen en -principes, marketingbegrippen en inzicht in commerciƫle processen. Ook heb je als professioneel verkoper de vaardigheden in huis om een succesvol verkoopgesprek te voeren en te onderhandelen. Zie jij jezelf in deze rol? Volg deze praktijk- en resultaatgerichte opleiding. NIMA is de standaard op het gebied van sales met waardevol diploma. Dankzij onze succesvolle aanpak ben je er zeker van dat je slaagt voor je NIMA-examens en zie je direct resultaten in jouw eigen werk.
Met de opleiding NIMA B Sales Accountmanager word je voorbereid op een succesvolle afronding van je examens. Je gaat op praktijkgerichte wijze aan de slag met de kern van sales. Zo verdiep je je in commercieel management, waarbij je je richt op onderwerpen als verkoopstrategie en -beleid, fases in het verkoopproces en relatiemanagement. Ook werk je aan je vaardigheden als accountmanager. Je gaat een accountplan en -doelstelling opstellen en je oefent met het voeren van lastige verkoopgesprekken.
Tijdens de opleiding NIMA B Sales Verkoopleider ontwikkel je je kennis en vaardigheden op het gebied van salesmanagement. Je leert de markt verkennen, verkoopstrategieƫn opzetten en op basis daarvan je salesteam voor te bereiden en aan te sturen. Ook ontwikkel je de vaardigheden om de prestaties van je team te verhogen. Met de praktijkgerichte aanpak van SRM ben jij straks helemaal klaar voor het examen en vergroot je jouw onmisbaarheid in het salesvak.