Het Nederlands Instituut voor Marketing is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing. NIMA geeft met examens, certificering en erkenning duiding aan kennisniveaus en werkervaring. SRM is als opleider officieel erkend door NIMA, ofwel een NIMA Education Partner. SRM voldoet als NIMA Education Partner aan de door NIMA gestelde eisen omtrent kwaliteit, continuïteit, onafhankelijkheid en praktische aansluiting op diverse NIMA examens.
Er zijn in Nederland naar schatting ruim 8.500 commerciële opleidingsinstituten die een veelvoud aan maatwerk- en open opleidingen aanbieden. Om zicht te bieden op instituten die aantoonbaar naar tevredenheid van bedrijven en organisaties opleidingen en trainingen hebben verzorgd, voert Cedeo klanttevredenheidsonderzoeken uit onder inkopers van deze diensten. Op dit moment zijn op deze wijze zo’n 800 instituten op basis van marktwaardering geselecteerd en in het Cedeo-bestand opgenomen.Op basis van de positieve uitslag van het door Cedeo uitgevoerde onderzoek onder deelnemers van SRM voeren wij met trots de Cedeo-erkenning.
De IAA is de branchevereniging voor mensen in de marketingcommunicatie. Een internationaal platform met inspirerende activiteiten voor liefhebbers van het vak. Met het vernieuwde IAA Young Professionals biedt het IAA ook studenten de gelegenheid om kennis te maken met deze vakbranche.
Een professionele opleider die kwaliteit levert, herken je ook aan het NRTO-keurmerk. De Nederlandse Raad voor Training en Opleiding (NRTO) is de overkoepelende brancheorganisatie voor alle particuliere trainings- en opleidingsbureaus in Nederland. SRM is aangesloten bij de NRTO.
SRM is ISO-9001 gecertificeerd. Deze certificering is gericht op optimaal kwaliteitsmanagement. Een kwaliteitsmanagementsysteem conform de ISO 9001 norm is bepalend voor de kwaliteit van onze trainingen, opleidingen. Kwaliteit- en klantgerichtheid zijn belangrijke aspecten voor SRM en wordt geborgd door het uitvoeren van de PDCA-cyclus. De ISO-certificering heeft een cyclus van drie jaar waarbij een externe auditor ieder jaar een controle uitvoert of SRM voldoet aan de internationaal erkende eisen.
SRM is ISO 27001 gecertificeerd. Deze wereldwijd erkende certificering is gericht op informatieveiligheid. Informatiebeveiliging conform de ISO 27001 norm zorgt voor een adequaat niveau van beveiliging van onze gegevens, de gegevens van docenten en studenten. Het hebben van een ISO 27001 certificaat is voor SRM van groot belang zodat SRM docenten, studenten en partners inzien welk belang SRM hecht aan het omgaan met gegevens waaronder persoonsgegevens. De ISO-certificering heeft een cyclus van drie jaar waarbij een externe auditor ieder jaar een controle uitvoert of SRM voldoet aan de internationaal erkende eisen.
Logeion is de beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals en telt ruim 4.400 leden. Deze organisatie draagt met hun opleidingscertificeringen bij aan onder andere de transparantie van communicatieopleidingen die tegenwoordig in de markt te vinden zijn. Als partner spart en deelt SRM regelmatig kennis met onderzoekers en docenten (van universiteiten, hogescholen en andere particuliere instellingen) en aangesloten communicatieprofessionals om een brug te slaan tussen de wetenschap en de praktijk. Zo kun je ervan uit gaan dat onze communicatieopleidingen voldoen aan de hoogste eisen en bewezen bijdragen aan de verdere professionalisering van jouw carrière.
SRM is keypartner van de Dutch Marketing Awards; Tijdens the Dutch Marketing Awards worden verschillende, toonaangevende prijzen op marketinggebied uitgereikt. En met ingang van 2021 reiken wij voor het eerst de SRM Scriptieprijs uit, een award voor de beste marketingscriptie, geschreven door een kandidaat die dat jaar afgestudeerd is bij SRM.
SRM is co-sponser van de NIMA Marketing Day, een initiatief en internationaal marketingevent van NIMA en vakblad MarketingTribune. Op deze dag komen alle interessante en relevante marketingthema’s aan bod tijdens inspirerende sessies van topprofessionals en -bedrijven uit de praktijk. En naast kennis opdoen en op de hoogte blijven van de laatste marketingontwikkelingen, leent het event zich uitstekend voor het uitbreiden van je netwerk.
SRM is samenwerkingspartner van Adformatie. Op www.adformatie.nl kun je terecht als je de wereld van marketing, media, communicatie en creatie in wil duiken. Een platform waarop je de laatste ontwikkelingen binnen je vakgebied op de voet te volgt.
SRM werkt samen met Babbage Company, een recruitmentorganisatie voor professionals, door professionals. Deze organisatie zorgt al ruim 20 jaar voor een hoogwaardig netwerk op gebied van marketing, communicatie en online en heeft veel ervaring met non-profit organisaties en de overheid. Met een specialisatie in recruitment én jarenlange ervaring in de vakgebieden en sectoren, matcht Babbage Company marketing- of communicatieprofessionals aan de juiste opdrachtgever.
Influencermarketing is niet meer weg te denken uit ons vakgebied. Maar hoe vind je tegenwoordig de juiste influencer voor je doelgroep? Een specialist op dit gebied is Influentials, een online platform dat organisaties in contact brengt met influencers voor nieuwe samenwerkingen, online exposure en brand- en campagnemanagement. Samen met Influentials biedt SRM de opleiding Influencer Marketing aan, een tweedaagse opleiding waarin je de waarde en werking van influencer marketing leert kennen en weet welke influencers nauw in contact staan met je doelgroep.
Door de kracht, kennis en netwerken van VEA en IAB Nederland per 1 januari 2021 officieel samen te voegen is er een netwerk gecreëerd dat de hele marketingketen verbindt en samen met de meer dan 250 leden de markt vooruit helpt. Een netwerk waarin plaats is voor data, media, creatie, technologie en voor iedereen in de branche. Van CEO’s tot starters en van professionals werkzaam bij adverteerders, media-, reclame-, communicatiebureaus en ad-techplatformen tot exploitanten en uitgevers.